امدادرسانی در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان با ۲ بالگرد امداد و نجات هلال‌احمر تسریع پیدا می‌کند.

سیل سیستان

به گزارش همشهری آنلاین مدیر کل بحران سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «طی هماهنگی با هلال احمر ۲ بالگرد امداد و نجات در حال عزیمت به جنوب سیستان و بلوچستان است تا امدادرسانی به روستاهای محاصره شده در سیل سریع‌تر انجام شود. با مساعد شدن هوا از روز جمعه (۱۱ اسفند)، امداد هوایی با بالگرد اورژانس در چند پرواز به روستاییان آسیب‌دیده از سیل در منطقه دشتیاری نیز امدادرسانی کرد.»
مجید محبی افزود: «با فروکش کردن آب در زمین، سطح آب در حال کاهش و دسترسی به برخی روستاها امکان‌پذیر است. از ۴۱ روستایی که به دلیل سیلاب با قطع برق مواجه بودند، فقط برق ۱۵ روستا قطع است. طولانی شدن قطعی برق در این روستاها به دلیل مسدود بودن راه دسترسی برای اکیپ‌های اداره برق و رساندن تجهیزات به روستاهاست.»
محبی ادامه داد: «تمام راه‌های اصلی بازگشایی شده و فقط ۱۰ راه مواصلاتی و چندین راه روستایی مسدود است.»
مدیر بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه معیشت افراد آسیب‌دیده از سیل و رساندن اقلام خوراکی و وسایل مورد نیاز در اولویت است، افزود: «بعد از آن موضوع بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده و برآورد میزان خسارت مطرح می‌شود. طبق گزارش‌ها تا کنون ۸۰۰ واحد روستایی از سیل خسارت دیدند. با بیمه حوادث ساختمانی هم هماهنگی‌های لازم انجام شده‌است. بیشترین خسارت‌ها هم در بخش راهداری، تاسیسات برق و کشاورزی است که به زودی با جمع‌بندی نهایی میزان خسارت برآورد و اعلام می‌شود.»
محبی یادآور شد: «از افرادی که تمایل به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از سیل هستند، می‌خواهیم با هماهنگی ستاد بحران شهرستان‌ها کمک‌رسانی انجام دهند و از هر گونه تصمیم شخصی برای ارسال کمک‌های خود بپرهیزند.»
بارندگی سیل‌آسا در جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه مناطق دشتیاری، چابهار و قصرقند از یکشنبه (۶ اسفند) آغاز شد. تا کنون جمعیت هلال احمر استان به ۵۴۷۸ نفر در حادثه آبگرفتگی امدادرسانی کرده است.

بیشتر بخوانید:
محاصره در آب | گفت و گو با روستاییان سیل زده بلوچستان
صیادی که ناجی سیل زدگان بلوچستان شد | قایق های صیادی پای کار امدادرسانی

کد خبر 836193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha