گروه شهری: از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران شناسنامه ایمنی مناطق پر خطر تهیه می‌شود

در اجرای طرح جامع ایمنی در شهر تهران، برنامه تهیه شناسنامه و دستورالعمل ایمنی به‌منظور تامین ایمنی مناطق پرخطر در منطقه 5 عملیات سازمان آتش‌نشانی در حال اجراست. [آشنایی با خودروهای جدید آتش‌نشانی]

علی‌اصغر عبدی، یکی ازمدیران عملیات سازمان آتش‌نشانی گفت: در اجرای این طرح کارشناسان این سازمان با مراجعه و بازدید از مناطق پرخطر برای آنها شناسنامه ایمنی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: شناسنامه ایمنی بیانگر وضع موجود اینگونه مناطق است و مشخص می‌کند این اماکن چه امکانات ایمنی دارند و کمبودهای آنها در این زمینه چیست.

عبدی بیان داشت: نتایج بازدید و بررسی اینگونه اماکن و دستورالعمل ایمنی برای آنها به شهرداری‌های منطقه ارسال می‌شود تا به مالکان آنها ابلاغ شود. مالکان این اماکن نیز موظفند دستورالعمل ایمنی را اجرا کنند و کارشناسان منطقه پس از بازدید و درصورت اجرای دستورالعمل‌ها برای این مناطق تاییدیه ایمنی صادر می‌کنند.

وی افزود: در اجرای این طرح کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تا پایان سال گذشته از 269 واحد اماکن پرخطر در منطقه 5 عملیات سازمان آتش‌نشانی بازدیدهای کارشناسی انجام دادند.

عبدی خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان منطقه، تقریباً از یک‌سوم اماکن پرخطر مناطق 17، 18، 19 و 21 شهرداری تهران که در محدوده عملیاتی منطقه 5 آتش‌نشانی قرار دارند بازدید به عمل آمده و برای آنها شناسنامه ایمنی تهیه شده است که اگر این روند بدون مشکلی پیش رود پیش‌بینی می‌شود طرح جامع ایمنی در منطقه در 2سال آینده به پایان برسد.

کد خبر 83569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز