معاون اول رییس جمهور مصوبه رایگان شدن کلیه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را ابلاغ کرد.

نوبخت نامه

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اول رییس جمهور مصوبه هیات وزیران در خصوص رایگان شدن کلیه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را به دستگاههای اجرایی ذیربط ابلاغ کرد.

متن کامل این ابلاغیه به شرح زیر است:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح - وزارت امور اقتصادی و دارایی-سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۱/۸ به پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ تصویب کرد:

۱-در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۲ کلیه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی رایگان می باشد. سازمانهای بیمه گر پایه مکلفند صد درصد (۱۰۰) تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریتهای پزشکی (اورژانس) شامل معاینه (ویزیت)، آزمایشگاه، تصویربرداری و توانبخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریتهای پزشکی (اورژانس)را پرداخت نمایند.۲-مابه التفاوت هزینه دارو و ملزومات پزشکی تا سقف مورد تعهد سازمانهای بیمه گر پایه و همچنین خدمات فاقد پوشش بیمه پایه که جنبه درمانی دارند (خدمات ستاره دار) از محل ردیف (۳۷) جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و اعتبارات مصوب مربوط، تأمین می شود.

بستری شیرخواران و کودکان زیر ۷ سال رایگان شد

کد خبر 835633
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    ۱۶:۰۶۱۰ اسفند ۱۴۰۲/ همسرم در بیمارستان امام زمان اسلامشهر عمل شده است مبلغ 18 میلیون تومان بیمه تکمیلی داده است و مبلغ 5 میلیون تومان خودم پرداخت کردم ولی متأسفانه سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان پرداخت کردم را نمی دهد چرا؟ سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر می گوید بیمارستان دولتی است سوال بنده این است که اگر بیمارستان دولتی است پس چرا بیمارستان امام زمان اسلامشهر از بیمه تکمیلی و هم از بنده پول گرفته است. بازنشسته تأمین اجتماعی