سه روز مانده به برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تنور رقابت‌های انتخاباتی در شهرهای مختلف کشور حسابی داغ شده‌است؛ موضوعی که در تهران و با رقابت فهرست‌های انتخاباتی نیز شاهد آن هستیم.

صدای ملت

همشهری‌آنلاین – گروه سیاسی: فضای سیاسی – رسانه‌ای کشور در شرایطی حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته‌است که جریان‌های مختلف از گفتمان‌های گوناگون سیاسی، می‌کوشند با جلب نظر افکارعمومی، مسیر حضور خود را در خانه‌ ملت هموار کنند. دراین‌میان برخلاف برخی فضاسازی‌های اخیر با کلیدواژه «رقابتی نبودن انتخابات مجلس»، حضور فهرست «صدای ملت» با رویکرد اصلاح‌طلبی – اعتدالی، نشان می‌دهد حضور طیف‌های مختلف سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی، زمینه‌ساز ایجاد فضای رقابتی شده‌است و مردم گزینه‌های متعددی را برای انتخاب پیش روی خود مشاهده می‌کنند.

در چنین شرایطی تفاوت‌های گفتمانی موجود میان فهرست‌های انتخاباتی فعال، از شکل‌گیری رقابتی حکایت دارد که درنهایت سبب مشارکت هرچه بیشتر مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌اسلامی خواهد شد.

صدای ملت؛ پیوند جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی

در شرایطی که رقابت‌های انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان تنگاتنگ است، فهرست «صدای ملت» با سرلیستی علی مطهری در قامت نماینده جریانی از اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها ظاهر شده‌است.

درحالی که جبهه اصلاحات از ارائه فهرست انتخاباتی خودداری کرده‌است، حمایت احزاب اصلاح‌طلبی مانند «کارگزاران»، «ندای ایرانیان»، «اعتماد ملی» و «اعتدال و توسعه» از فهرست «صدای ملت» توجه بخش قابل‌توجهی از بدنه مردمی جریان اصلاحات را به خود جلب کرده‌است.

ازسوی دیگر طی روزهای اخیر مسئولان ستاد انتخاباتی فهرست صدای ملت اعلام کردند مذاکراتی با شخصیت‌های اصلاحات و جریان اعتدالی ازجمله علی لاریجانی، حسن روحانی و محمد خاتمی به‌منظور حمایت آنان از این فهرست در جریان است؛ مذاکراتی که چنانچه به نتیجه برسد، احتمالا باید شاهد حمایت‌های گسترده‌تر جریان اصلاحات از فهرست صدای ملت بود.

دراین میان اما فهرست صدای ملت را باید ترکیبی از چهره‌های میانه‌رو جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایان دانست؛ لیستی که از برخی مسئولان دولت گذشته تا نمایندگان ادوار و اساتید دانشگاه در آن حضور دارند.

حفظ کارآمدی نظام

یک عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین اظهارکرد: معتقدم این فهرست، اجتماعی از چهره‌هایی است که اندیشه اصلاح برخی فرایندها را دارند و به‌دنبال حفظ کارآمدی نظام هستند.

منصور حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه فهرست صدای ملت بر پایه اندیشه‌های عقلانی – دینی شکل گرفته‌است، افزود: نمایندگان این فهرست در صورت انتخاب ازسوی مردم، رویکردهای اعتدالی خواهند داشت و از تندروی پرهیز می‌کنند. به‌عنوان یکی از اعضای این فهرست، معتقدم ریل‌گذاری برای کشور در قوه مقننه براساس رویکردهای علمی و تخصصی، از مهم‌ترین نکات مدنظر فهرست «صدای ملت» خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مدیران شایسته هستیم، ادامه داد: ما ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهیم و به‌دنبال انحصارگرایی نخواهیم رفت. برای اعضای فهرست صدای ملت قانون اساسی و کلام مقام‌معظم رهبری فصل‌الخطاب است.

حقیقت‌پور با اشاره به رویکردهای مدنظر صدای ملت برای پیشبرد امور، عنوان کرد: می‌خواهیم مجلس دوازدهم، مجلسی در تراز مردم ایران باشد و در راس امور قرار گیرد.

اولویت‌های مجلس دوازدهم

این عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مدنظر این فهرست انتخاباتی اظهارکرد: معتقدم پرداختن به مسائل اقتصادی و بهبود بخشیدن به وضعیت معیشتی مردم، ازجمله اولویت‌های فوری مدنظر نمایندگان فهرست صدای ملت خواهد بود؛ موضوعی که این روزها از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه به‌شمار می‌رود.

حقیقت‌پور با بیان اینکه «تولید امید برای مردم ایران» از دیگر اولویت‌های مدنظر است، اضافه‌کرد: بالا بردن تراز حمکرانی در سطحی که شایسته مردم ایران باشد، از دیگر رویکردهای مورد توجه نمایندگان فهرست صدای‌ ملت خواهد بود.

کد خبر 835039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    8 0
    اين آقايان كه خودشان 16 سال مستقيما رئيس بودند چيكار كردند تا افراد مورد حمايت آنها .....
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    11 0
    تنور انتخابات داغه؟!!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    8 1
    چه عجب آفای لاریجانی خودشون را نشون دادند پس راست میگفتن اصلاح طلب شده اند اون تکذیب های قبل چی بود پس
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    9 6
    آقای خاتمی که کارنامه اش جز صفر چیزی توش نیست آقای لاریجانی هم که برای تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام در مجلس باید بره از آمریکایی ها جایزه بگیره آقای روحانی هم که خودشون گفتن هیچ دستاوردی نداشتند ۸ سال دولتشون هم به استناد بانک جهانی سیاه ترین سال های اقتصادی ایران شده آقایون سکوت می‌کردند بهتر بود اصلاحات خسارت محض
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      4 3
      اره بابا اصلاحات خسارت محض بود ، الان خوبه، همه چی ارزون، در دسترس، با ثبات
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 1
    اصلاح طلبان ودوری از غناعم .وعدم شرکت !!!!!سروصدا برای مصادره کسانی است که مشارکت نمی کنند یاارای باطله میدهند .وگرنه همه انها باهم وتبانی یکدیگر لیستی مشترک خواهند داد
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    3 1
    معلوم است که درد اسلام وانقلاب راندارید واصولگرا نیستید ودنبال منافع خودتان هستید .چگونه خودراشیعه علی ع میدانید که اوبرای حفظ اسلام بیست وپنج سال سکوت کرد وشما نمیتوانید برای جلوگیری از فشلی وپراکندگی یک لیست واحد بدهید
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    مناسفم برای اصول گرایان بی سیاست تمام رقیبان جمع شدهاند وبرای پیروزی یک لیست داده اند وهمگی هم ازانها دفاع کرده ومیکنند ولی شما پاره پاره .فشل وفردا شکست خواهید خورد ولو سه برابر رقیب رای داشته باشید
  • ناشناس IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    4 0
    مشکلات مردم با مجلس حل نمیشه اینها هم شعار میدن .
  • ناشناس IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 1
    اصولگرایان کم اوردن اخی
  • داوود علیرضایی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    فقط شعار چی برای من کارگر تغییر میکنه ایا این نمایندگانی که خرج یکروز تبلیغاتش برابر با یکسال کارکردن من هست هزینه اش از نداری وخط فقر چیزی می‌دانند ایا در زندگی شخصی دغدغه ای دارند یک نماینده بیاد جواب من پدری که دوفرزند دارم را بدهد که چطور میشود با شش میلیون خرج زندگی را بدهم
    • ناشناس IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 0
      درد ما را نیست درمان الغیاث هجر ما را نیست پایان الغیاث دین و دل بردند و قصد جان کنند الغیاث از جور خوبان الغیاث در بهای بوسه ای جانی طلب می‌کنند این دلستانان الغیاث خون ما خوردند این کافر دلان ای مسلمانان چه درمان الغیاث هم چو حافظ روز و شب بی خویشتن گشته ام سوزان و گریان الغیاث