یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین اظهارکرد: قدردانی رهبرمعظم‌انقلاب از مردم ایران برای حضور پرشکوه در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن یکی از نکات مهم مطرح شده در دیدار ایشان با جمعی از مردم استان آذربایجان‌شرقی بود.

مصباحی مقدم

همشهری‌آنلاین – گروه سیاسی: غلامرضا مصباحی‌مقدم با تاکید بر اینکه این قدردانی باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، افزود: تاثیر برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن بر رونق فضای انتخاباتی در کشور از مهم‌ترین نکاتی است که دراین زمینه باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به‌دنبال راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن شاهد افزایش نشاط انتخاباتی در جامعه به‌منظور شرکت در انتخابات هستیم، گفت: باید تاثیر حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را در دو بعد داخلی و بین‌المللی مورد توجه قرار داد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: در بعد داخلی، انتشار بیانیه ۱۱۰ نفر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره ضرورت مشارکت در انتخابات و فراخوان آنها به مردم دراین زمینه را می‌توان ازجمله تاثیرهای داخلی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این چهره‌های اصلاح‌طلب قصد ارائه فهرستی انتخاباتی را نیز دارند، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری حضور مردم در صحنه در صحنه‌های مختلف حمایت از نظام و انقلاب اسلامی است. حضور مردم در انتخابات پیش رو نیز تاثیر مشابهی دارد و فضای انتخاباتی کشور را بیش‌از پیش با نشاط می‌کند.

پدیده‌ای بی‌سابقه در جهان

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در بعد بین‌المللی نیز تاثیرات قابل‌توجهی برجا گذاشته است، گفت: پس از این حضور بود که سیگنال‌های بین‌المللی مثبتی درحال ارسال به ایران است. براساس برخی بررسی‌های انجام شده، انعکاس عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن درحدود هزارو ۷۰۰ شبکه تلویزیونی و رسانه بین‌المللی نشان‌دهنده اهمیت راهبردی حضور مردم در عرصه دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است.

مصباحی‌مقدم افزود: اینکه مردم پس‌از گذشت چیزی درحدود ۴۵ سال از پیروزی انقلاب‌اسلامی، همچنان هرسال با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر در عرصه حمایت از جمهوری‌اسلامی حاضر می‌شوند و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنند، پدیده‌ای بی‌سابقه در جهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بررسی راهبردهای مدنظر دشمنان برای مایوس کردن جامعه به‌منظور عدم‌حضور درپای صندوق‌های رای اهمیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: جمهوری‌اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون دشمنان خارجی بسیاری داشته‌است و چشم دیدن «انسجام ملی» ما را نداشته‌اند و به شیوه‌های مختلف برای تخریب آن اقدام کرده‌اند. در واقع انسجام ملی ایرانیان برای آنان «چشم کور کن» است و تاب تحمل آن را ندارند و برای برهم زدن آن، به هر شیوه و ابزاری دست می‌یازند.

می‌خواهند به نارضایتی‌ها دامن بزنند

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه هرچه حضور مردم در عرصه چشمگیرتر می‌شود، با توجه به اینکه افزایش انسجام ملی ایران را به‌دنبال دارد، به نگرانی‌های دشمنان دامن می‌زند، تصریح کرد: این موضوع سبب شده آنان به اقدام‌های تخریبی خود وسعت ‌دهند، چراکه کار شیاطین همین است.

وی اعمال تحریم‌ها و استمرار چنین رویکردهای ظالمانه‌ای را نیز دراین چارچوب ارزیابی کرد و گفت: آنها می‌خواهند با دامن زدن به مشکلات معیشتی مردم، جامعه را مایوس و ناراضی کنند؛ موضوعی که می‌تواند در میزان حمایت مردم از نظام و انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشد.

مصباحی‌مقدم با تاکید بر اینکه مردم به آنچه دشمنان و معاندان می‌خواهند «نه» بزرگی خواهند گفت، افزود: در داخل نیز برخی باید دست از مایوس کردن جامعه بردارند. جریان‌های داخلی باید توجه کنند که هرگاه انتخابات پرشورتر بوده، دولت و مجلس قوی‌تری تشکیل شده‌است؛ موضوعی که «استحکام وحدت ملی» را نیز به دنبال دارد.

جریان اصلاحات کاندیدا ندارد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره برخی ادعاها درباره رقابتی نبودن عرصه انتخابات، اظهارکرد: واقعیت این است که درحال‌حاضر و براساس آمارهای ارائه شده ازسوی وزارت کشور و شورای‌نگهبان، چیزی در حدود ۱۵ هزارنفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی احرازصلاحیت شده‌اند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: اینکه برای هر کرسی انتخابات مجلس شورای‌اسلامی بیش‌از ۵۰ نفر رقابت خواهند کرد، نشان‌دهنده رقابتی بودن عرصه انتخابات است.

وی با اشاره به رقابت کاندیداها از طیف‌ها و تخصص‌های مختلف ادامه داد: بیش از هزار استاد دانشگاه و هزار پزشک تایید صلاحیت شده‌اند که از طیف‌های سیاسی مختلف هستند؛ در چنین شرایطی مگر می‌شود انتخابات رقابتی نباشد و برخی جریان‌های سیاسی کاندیدا نداشته باشند.

مصباحی‌مقدم پیرامون برخی ادعاها درباره کاندیدا نداشتن اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفندماه اضافه کرد: اینکه اصلاح‌طلبان کاندیدا ندارند، حقیقت ندارد. تعداد قابل‌توجهی از جریان اصلاحات تایید صلاحیت شده‌اند و در رقابت انتخاباتی حضور دارند.

کد خبر 833355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha