همشهری‌آنلاین: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اذعان بر این که بیش از 70 درصد درآمد مهدهای کودک‌ باید صرف پرداخت اجاره شود، از تلاش این سازمان برای اختصاص وام‌هایی برای ساخت و یا خرید مهدهای کودک خبر داد

علی شاکری در گفت‌وگو با  ایسنا،همچنین از امضای توافقنامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه خبر داد که براساس آن، هفت میلیون تومان برای بازسازی مهدهای کودک موجود در روستاها و یا شهرهایی که کمتر از 20 هزار نفر جمعیت داشته و شرایط منطبق با قوانین بنیاد مسکن را دارا باشند، پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر به حداقل رساندن مشکلات مهدهای کودک، نبود فضای ملکی، کمبود مربی متخصص، پرداخت مالیات و بیمه را از جمله مشکلات مدیران مهدهای کودک در کشور عنوان کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سازمان بهزیستی درصدد برخورداری تمامی مهدهای کودک از معافیت مالیاتی است که در صورت تایید این امر در دولت، همه مهدها از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

شاکری اظهار کرد: همچنین امیدواریم تا در سال جاری بخشی از بیمه مربیان همچون برخی از مشاغل دیگر توسط دولت پرداخت شود که در صورت موافقت و تخصیص اعتبار لازم، این امر امسال عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه به کارگیری چهار هزار دانشجوی مقطع لیسانس و فوق دیپلم در رشته‌های تحصیلی مرتبط در قالب طرح کارورزی در مهدهای کودک را از دیگر برنامه‌های پیش‌رو خواند و دلیل اتخاذ این تصمیم را رفع کمبود مربی در مهدهای کودک اعلام کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: همچنین این سازمان برای جبران کمبود نیرو، رشته‌های مربی مهدکودک و مدیریت مراکز مهدکودک را که در گذشته در دانشگاه‌ها وجود نداشت را در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی تاسیس کرده است.

شاکری با بیان این که هم‌اکنون 700 هزار کودک در قالب 14هزار مهد کودک در کشور زیر پوشش قرار دارند، تصریح کرد: براساس تفاهم نامه سال جاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهزیستی، کودکان تحت پوشش مهدها با معرفی‌نامه از کلاس‌ها و کتابخانه‌های این کانون‌ها به صورت رایگان استفاده خواهند کرد.

وی با یادآوری یکسان شدن محتوای آموزشی برای کودکان زیر سه سال در تمامی مهدها سراسر کشور در سال جاری، عنوان کرد: ارائه یک وعده غذای گرم در روستاها به کودکان، اجرای طرح تغذیه با شیر رایگان در همه مهدهای کودک، تقویت بخش نظارت بر کار مهدها و توسعه آموزش‌های ویژه مربیان را از جمله دیگر اقدامات و برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور به شمار می‌رود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: اعتبار این سازمان در بخش مدیریت کودکان و نوجوانان از 350 میلیون تومان در سال 83 به 14 میلیارد تومان در سال 87 رسیده است که این امر نشان دهنده توجه سازمان بهزیستی به مشکلات کودکان و نوجوانان است

کد خبر 83503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز