معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از رونمایی از اولین پل جدید عابر پیاده در سال آینده خبر داد.

پل عابر پیاده

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده که اکنون در شهر نصب شده اند، فلزی هستند که در روزهای سرد سال به دلیل لغزندگی عبور و مرور روی آنها سخت می شود. از سوی دیگر این پل ها دارای پلکان هستند که همین موضوع تردد را برای عده‌ای از شهروندان مانند سالمندان سخت و دشوار می کند. از این رو معاونت فنی و عمران بازنگری در ساخت پل های عابر پیاده داشته و به گفته هادی حق بین قرار است سال آینده نسل جدید از پل های عابر پیاده در پایتخت احداث شود.

او گفت: «اوایل امسال برای حل مشکل پل های مکانیزه در محورهای بزرگراهی پیشنهادی به شهردار تهران دادیم. با توجه به شیب طولی تهران که اختلاف تراز حدود ۸۰۰ متری از بالاترین تا پایین ترین نقطه داریم؛ طبیعتاً در نصب پل‌های عابر مشکلاتی در طراحی و ساخت ایجاد می‌کند. پیشنهاد دادیم که از نسل جدید پل‌های عابر پیاده استفاده شود. علاوه بر اینکه پل ها بتنی هستند و به جای پله از رمپ استفاده می شود و علاوه بر زیبایی و معماری پل‌ها، در حوزه نگهداشت این پل‌ها شرایط متفاوت‌تر و بهتری را خواهیم داشت.»

او با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه چهره شهر را صنعتی کرده و در بحث نگهداشت مورد آسیب و سرقت قرار می‌گیرند و ما پیشنهاد دادیم تا به جای مکانیزه بودن پل‌ها یا استفاده از پله، از رمپ استفاد شود، عنوان کرد: «طراحی برخی از این پل‌ها آغاز و پیمانکاران نیز انتخاب شدند. منتها اجرای اینگونه پل‌ها قابل تعمیم به هر مکانی نیست. از این رو مکان‌یابی و امکان سنجی ها با همکاری سازمان زیباسازی در حال انجام است و به زودی نهایی می‌شود.»

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پل‌های جدید عابرین پیاده بتنی بوده و قرار است منقش به طرح‌های معماری ایرانی- اسلامی شوند و از این جهت از بتن در طراحی پل‌ها استفاده می‌شود که در بحث نگهداشت در دراز مدت هزینه‌های مستمر را کاهش می‌دهد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد که در شش ماهه نخست سال آینده اولین پل نصب شود.

کد خبر 834866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha