معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری از پروژه دسترسی شمال به غرب تقاطع بزرگراه شهید ستاری با بزرگراه شهید لشگری و لاین های کندرو این محور خبر داد.

دسترسی بزرگراه شهید لشگری

به گزارش همشهری آنلاین، امروز یکصد و دهمین رویداد امید و افتخار با افتتاح پروژه عمرانی در غرب تهران رقم خورد. هادی حق بین در این مراسم گفت: «بزرگراه شهید ستاری یکی از شریان های اصلی شمالی- جنوبی در غرب تهران است. اتصال آن به بزرگراه شهید لشگری(جاده مخصوص) که از مسیرهای اصلی دسترسی به استان البرز محسوب می‌شود و از سوی دیگر میزبان مراکز تجاری - خدماتی بزرگ و پرتردد است.

طی سالیان گذشته وسایل نقلیه در جنوب بزرگراه شهید ستاری جهت دسترسی به غرب بزرگراه شهید لشگری ابتدا باید با استفاده از پل موجود به سمت شرق بزرگراه شهید لشگری رفته و سپس با استفاده از دوربرگردان همسطح به سمت غرب این بزرگراه تغییر مسیر دهند. در نتیجه تداخلات عبوری با جریان ترافیکی مسیر شرق به غرب بزرگراه مذکور، منجر به ترافیک سنگین در این محدوده‌ می شد.»

روان سازی ترافیک در محورهای بزرگراهی

به گفته او جهت تسهیل و روانسازی تردد، یک رمپ دسترسی شمال به غرب از بزرگراه شهید ستاری به بزرگراه شهید لشگری طراحی شد و در ادامه احداث و تعریض دو کندرو در مقاطعی از بزرگراه شهید لشگری محدوده پل خیابان صنایع هواپیمایی و پل اختصاصی هواپیمایی برای ایمن سازی ترافیکی به این پروژه اضافه شد.

آن طور که معاون فنی و عمران عنوان کرده: «توسعه گردش شمال به غرب این تقاطع با هدف تکمیل گردش‌های ترافیکی ناقص در تقاطعات، کاهش ۱.۷۵ کیلومتر پیمایش های اضافی، کاهش ترافیک وردی فرودگاه مهرآباد، بهبود دسترسی‌های منطقه ۵، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و روانسازی ترافیکی حاصل از احداث و تعریض بخش هایی از کندرو بزرگراه شهید لشگری از جمله تاثیرات بهره برداری از این پروژه خواهد بود.»

مشخصات پروژه

  • احداث یک رمپ راستگرد غیرهمسطح(از سطح مثبت یک به سطح صفر) به طول ۴۰۰ متر با عرض متوسط ۶ متر
  • ایجاد یک خط عبوری
  • ایجاد یک خط اضطرار
  • ایجاد مسیر پیاده رو
  • اجرای ۲ دیوار وزنی به طول مجموع ۲۸۵ متر طول
  • احداث و تعریض دو کندرو به طول ۶۵۰ متر با عرض متوسط ۶ متر
  • اجرای ۱۶۰۰ مترطول شبکه جمع آوری آب های سطحی

کد خبر 838173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha