معاون فنی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح ایمن سازی بزرگراه‌های پایتخت خبر داد و گفت که 3 محور بزرگراهی در اولویت قرار دارند.

بزرگراه امام علی

به گزارش همشهری آنلاین؛ تسریع و تسهیل تردد خودروها در محورهای بزرگراهی از یک سو و عبور و مرور امن از سوی دیگر سبب شد تا شهرداری تهران بهسازی آسفالت و ایمن سازی بزرگراههای پایتخت را در دستور کار قرار دهد. بنا به گفته های مهدی نوروزی، ایمن سازی بزرگراه امام علی (ع) شروع شده است و این طرح در سایر بزرگراه ها هم اجرایی می شود. او در تشریح جزئیات این طرح عنوان کرد: «وظیفه ذاتی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رسیدگی به وضعیت بزرگراه‌های شهر تهران در موضوعات مختلف همچون نصب و نگهداشت علائم و تجهیزات ترافیکی افقی و عمودی در بزرگراه‌هاست.»

نوروزی ادامه داد: «یک طرح جهادی را در سازمان حمل و نقل آغاز کردیم که براساس این طرح به صورت محوری از محورهای شمالی -جنوبی پایش شاخص‌های ایمنی شروع شد. بزرگراه امام علی (ع) با توجه به حجم تصادفات، نیاز به توجه بیشتری داشت که بر همین اساس تمام اکیپ‌های ترافیکی مان را در موضوعات مختلف همچون حفاظ های توری، گارد، نیوجرسی، خط‌کشی و پیمانکاران تابلوها و علائم را به صورت خاص ظرف یک هفته در محدوده بزرگراه امام علی(ع) بسیج کردیم تا از ابتدای محور شروع به بررسی کنند و نواقص را احصا و رفع کنند.»

محورهای شرقی- غربی پایش می شوند

به گفته معاون فنی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بعد از این که پایش محورهای شمالی -جنوبی تمام شود، تیم فنی به سراغ محورهای شرقی -غربی می‌روند تا پایش و بررسی ترافیکی و ایمنی را انجام دهند. این اقدامات در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات صورت می گیرد. مهدی نوروزی همچنین تاکید کرد: «در شناسایی محورهای بزرگراهی برای اجرای طرح ایمن سازی، میزان تصادفات است که در این مورد حتما از نظر و پیشنهادات پلیس راهور هم استفاده می شود.» براساس پایش های صورت گرفته پس از ایمنی سازی بزرگراه امام علی (ع)، طرح در محورهای بزرگراهی صیاد شیرازی و مدرس اجرایی می شود.

کد خبر 825188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha