همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری در محل سازمان ملی خواهان توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی شد

به گزارش ایسنا، بان کی مون اظهار داشت: حقوق ملت‌های فلسطینی و اسرائیلی در تعیین سرنوشت، تشکیل دو کشور و تحقق امنیت اساسی هر گونه سیاست برای پیشبرد فرآیند صلح محسوب می‌شود.

به نوشته روزنامه اماراتی البیان، وی هم چنین پیش بینی کرد که نشست آتی کمیته‌ چهار جانبه‌ صلح پایان ماه ژوئن(اوایل تیر) در ایتالیا برگزار شود.

بان کی مون در خصوص شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: موضع سازمان ملل متحد در این خصوص کاملا شناخته شده است، ما هم چنان بر ضرورت توقف شهرک سازی‌های اسرائیل و از بین بردن شهرک‌های غیر قانونی تاکید داریم و این همان چیزی است که کمیته‌ چهار جانبه‌ صلح و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز آن را خواستار شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد از ایفای نقش جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه و تلاش‌های اوباما جهت احیای فرآیند صلح استقبال کرد.

بان کی مون بر ضرورت تعامل با تهدید‌های آشکار انسانی تاکید کرد و افزود: همان‌طور که پیش از این تاکید کردم محاصره‌ی ظالمانه علیه غزه ساکنان این منطقه را در معرض نابودی قرار داد، و امنیت و ثبات سیاسی را در این منطقه کاهش داده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به تداوم بسته بودن گذرگاه‌ها هشدار داده و تاکید کرد که این اقدام جان ساکنان غزه را به مخاطره می‌اندازد.

وی در خصوص درخواست سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی جهت پرداخت غرامت به این سازمان به دلیل ویرانی مراکزش در حمله اخیر علیه این منطقه گفت: ما این موضوع را با مسئولان اسرائیلی از جمله ایهود باراک، وزیر جنگ و شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل در جریان گذاشتیم و حجم خسارت‌های وارد شده حدود 11 میلیون دلار است.

بان کی مون تاکید کرد: در نشست آتی کمیته‌ چهار جانبه صلح بازسازی غزه و نقش سازمان ملل متحد در این فرآیند را بررسی خواهیم کرد و بررسی این موضوع نیازمند همکاری و هماهنگی تمامی طرف‌های ذیربط است.

کد خبر 83456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز