چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

اغراق نیست اگر بگوییم شبکه‌های اجتماعی در چند سال گذشته دست بلاگرها و اینفلوئنسرها بوده ‌است. به‌عبارتی، آنها تعیین می‌کنند چه بپوشیم؟ چه بخریم؟ چطور رفتار کنیم؟ چطور تولد بگیریم؟ و حتی چطور ازدواج کنیم!

بلاگرها

به گزارش همشهری آنلاین، آنها همه جا هستند. در شکل‌های مختلفی حضور دارند و به محض بازکردن اینستاگرام، داخل تلفن همراه مان می‌ریزند و ما را به هر آنچه می‌خواهند، تشویق می‌کنند.

به واقع می‌توان گفت، بلاگرها الهه‌های شبکه اجتماعی هستند و شبکه‌های اجتماعی دنیا و زیست تازه انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند. آنها درباره هرچیزی که حرف بزنند آن چیز یا مشهور می‌شود و یا صحت پیدا می‌کند. خیلی از ما هم تابع این افراد هستیم و فکر می‌کنیم هر چه که بلاگرها و اینفلوئنسرها بگویند، درست است و با اعتماد کامل به حرفشان گوش می‌دهیم.

این در حالی است که تنها برخی از این افراد مهارت یا تخصصی دارند که درباره‌اش تولید محتوا می‌کنند و عده زیادی هستند که بدون هیچ مهارت و محدودیتی، سعی دارند به مردم راه و روش زندگی کردن بیاموزند!

نه اینکه فکر کنید این ماجرا فقط در کشور ما اتفاق می‌افتد، در همه جای دنیا افرادی هستند که با عنوان بلاگر یا اینفلوئنسر فعالیت دارند، اما نباید به آنها اعتماد کرد. نمونه‌اش زنی به اسم «رابی فرنک» یک چهره سرشناس یوتیوب است که به پند و اندرز دادن به والدین برای «چگونگی تربیت فرزندان‌شان» شهرت داشت، اما به تازگی معلوم شده که این اینفلوئنسر اهل ایالت یوتا آمریکا با فرزندان خودش بدرفتاری می‌کرده و آنها را گرسنه نگه می‌داشته است. حالا هم به همین جرم دستگیر شده و قرار است ۶۰ سال برود زندان و آب خنک بخورد!

بیشتر بخوانید:

در نهایت اینکه ما قرار نیست به شما بگوییم بلاگری بد است. چه بسا اینکه بسیاری از بلاگرهای تخصصی نکات خوبی را به ما آموزش می‌دهند؛ درحالی‌که ما هزینه و زمان آن را نداریم که برای خرید یک وسیله همه‌چیز را امتحان کنیم و یا مقالات متعدد بخوانیم. اما به این فکر کنید اگر روزی اینستاگرام یا یوتیوب تصمیم بگیرد شرکتش را ببندد، آیا بلاگر در دنیای واقعی و دور از نمایش حرف دیگری برای گفتن خواهد داشت؟ یا او همه‌چیزی را که به‌دست آورده مدیون زیست نمایشی‌اش در شبکه اجتماعی است؟

بهترین کار این است که قبل از پذیرفتن هر موضوعی، کمی به آن فکر کنیم یا اینکه درباره آن موضوع، یک تحقیق کوچکی داشته باشیم تا فریب ظاهر افراد و حرف‌های بی‌محتوایشان را نخوریم.

کد خبر 834216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس نرم افزار IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    یه مشت بیسواد شده بلاگر