رهبرمعظم انقلاب روز یکشنبه درجمع هزاران نفر از مردم آذربایجان‌شرقی به تبیین ضرورت‌های مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه پرداختند؛ راهبردهایی که توجه به آنها ازسوی مردم و مسئولان می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود درمسیر حرکت کشور باشد.

ترقی

همشهری‌آنلاین- گروه سیاسی: «طراحی دشمن برای مأیوس کردن مردم»، «مخالفت جبهه استکبار با انتخابات ایران»، «اهمیت برگزاری انتخابات پرشور»، «ضرورت برگزیدن کاندیدای اصلح» و... ازجمله نکاتی کلید بود که رهبرمعظم‌انقلاب به تبیین آنها پرداختند.

قائم مقام حزب موتلفه در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه یکی از راهبردی‌ترین موضوع‌هایی که باید ازسوی نخبگان و قشرهای تاثیرگذار جامعه برای آحاد مردم واکاوی شود، مخالفت جبهه استکبار با انتخابات ایران است، اظهارکرد: دشمنان مردم بارها ثابت کرده‌اند «جمهوریت» و «اسلامیت» ایران را برنمی‌تابند و همه تلاش خود را برای تخریب «سیمای انتخابات» در کشور به‌کار گرفته‌اند.

حمیدرضا ترقی با اشاره به دلایل اهمیت حضور پرشورتر مردم در عرصه انتخابات گفت: باید درنظر داشت حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، از محوری‌ترین مولفه‌های «اقتدار ملی» و به‌تبع آن «امنیت ملی» است. با توجه به این کارویژه اساسی است که انتخابات در ایران برای «جبهه استکبار» اهمیت غیرقابل انکاری دارد.

دشمن از چه می‌ترسد؟

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه هرچه طی روزهای اخیر فضای جامعه حال وهوای انتخاباتی به خود گرفته و شور و نشاط مشارکت در انتخابات درحال افزایش است، به همان اندازه نگرانی‌ها در جبهه استکبار افزایش می‌یابد، ادامه‌داد: محل اصلی نگرانی آنها این است که بررسی‌ها نشان‌دهنده افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات و شکل‌گیری رقابت جدی میان کاندیداهاست؛ موضوعی که خوشایند دشمنان این مرز و بوم نیست.

ترقی تصریح‌کرد: گردانندگان جبهه استکبار به این درک روشن رسیده‌اند که با مشارکت پرشور مردم در انتخابات افرادی انتخاب خواهند شد که انقلابی‌اند و سد محکمی را در نهاد تصمیم‌سازی مجلس در مقابل راهبردهای خصمانه دشمنان ایجاد خواهند کرد.

راه های مایوس کردن جامعه

قائم مقام حزب موتلفه عنوان کرد: نگرانی دیگری که «انتخابات پرشور» برای جبهه استکبار ایجاد خواهد کرد، شیوه ریل‌گذاری برای آینده کشور است. دشمنان به‌خوبی واقفند نمایندگان مردم مجلسی انقلابی‌تر از مجلس یازدهم تشکیل خواهند داد که در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و راهبردهای خصمانه آنان می‌ایستد.

ترقی افزود: در واقع نگرانی آنها تشکیل مجلسی ضداستکباری‌تر از مجالس قبل است. بنابراین دشمنان به‌طورکلی نتیجه انتخابات را به ضرر خود ارزیابی می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به راهبرد مایوس‌سازی جامعه از مشارکت در انتخابات، اظهارکرد: این سیاست هماهنگ دشمنان و معاندان اگرچه قدیمی و شناخته شده است، اما برای تحقق آن از ابزارهای گوناگون و بعضا پیچیده‌ای استفاده می‌شود که شناخت و مقابله با آنها ضروری است.

ترقی ادامه داد: «پررنگ کردن نقاط ضعف و کمرنگ کردن دستاوردها»، «تصویرسازی مبهم از آینده نظام و نا امید کردن جوانان از بهبود وضعیت در چشم‌انداز پیش‌رو»، «القای ناکارآمدی نظام در رفع مشکلات مردم»، «بزرگ‌نمایی از مشکلات موجود در کشور باهدف در بن‌بست نشان دادن نظام»، «ایجاد بی‌اعتمادی به مسئولان و نظام درمیان مردم با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف از جمله گسترش شایعات، دروغ پردازی، به‌کارگیری برخی عناصر داخلی و...» از راهبردهای جبهه استکبار به‌منظور مایوس کردن مردم از ایجاد تغییرات مثبت در کشور است.

چگونه کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم؟

قائم مقام حزب موتلفه همچنین درباره اهمیت برگزیدن «کاندیدای اصلح» به‌عنوان یکی از نکات مورد تاکید رهبرمعظم‌انقلاب درجمع هزاران نفر از مردم آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: برای تحقق این موضوع سه مسیر ملموس وجود دارد. نخستین راه این است که مردم شخصا درباره کاندیداهای مورد نظر خود تحقیق کنند و اطلاعات کافی درباره آنها به‌دست بیاورند تا در روز انتخابات بتوانند کاندیدایی که صلاحیت بیشتری دارد را انتخاب کنند.

ترقی اضافه کرد: مسیر دوم، کمک گرفتن از معتمدان و افرادی است که قدرت تشخیص کاندیداهای اصلح را دارند و از قدرت تحلیل مناسبی برخوردارند. مسیر سوم نیز انتخاب اصلح از طریق تشکل‌ها و ائتلاف‌هایی است که به آنها اعتماد دارند و می‌دانند اصلح‌ترین‌ها را برای حضور در مجلس معرفی کرده‌اند و درفهرست‌های خود گنجانده‌اند.

کد خبر 833357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha