انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه درحالی در سراسر ایران برگزار شد که اخبار و گزارش‌ها از خلق حماسه‌ای باشکوه ازسوی ملت ایران خبر می‌دهد؛ حماسه‌ای که بار دیگر نقشه‌های دشمنان این مرز و بوم را نقش برآب کرد.

مصباحی مقدم

غلامرضا مصباحی‌مقدم؛ عضو مجمع‌تشخیص‌ مصلحت نظام: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه درحالی در سراسر ایران برگزار شد که اخبار و گزارش‌ها از خلق حماسه‌ای باشکوه ازسوی ملت ایران خبر می‌دهد؛ حماسه‌ای که بار دیگر نقشه‌های دشمنان این مرز و بوم را نقش برآب کرد.

حماسه ۱۱اسفندماه مردم ایران در شرایطی خلق شد که طی هفته‌ها و روزهای اخیر شاهد حجم انبوهی از فضاسازی‌ها علیه جمهوری‌اسلامی در رسانه‌های دشمن بودیم؛ خطی مسبوق به سابقه که می‌کوشید با بهره‌گیری از انواع ابزارها و تکنیک‌های ضدمشارکتی، مردم را از حضور پرشور درپای صندوق‌های رأی بازدارد. از تهدید و ارعاب رای‌دهنگان گرفته تا انواع دروغ‌پردازی‌ها و القای انسداد در نظام ازجمله حربه‌هایی بود که شاهد به‌کارگیری آنها ازسوی دشمنان و معاندان بودیم.

اکنون اما نگاهی به میزان و چگونگی حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهد ایرانیان به فضاسازی‌ها و تبلیغات ضدایرانی توجهی ندارند و با لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب، با حضور پرشور خود، همچنان پای نظام و آرمان‌های امام(ره) و رهبری ایستاده‌اند.

در چنین شرایطی معتقدم اثبات تعلقات سیاسی مردم ایران به جمهوری اسلامی را باید یکی از مهم‌ترین پیام‌های حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱اسفندماه به‌حساب آورد. سابقه مشارکت‌های سیاسی در ایران طی دهه‌های اخیر نشان می‌دهد مردم را باید جزو سیاسی‌ترین ملت‌های دنیا به‌حساب آورد که همواره با شناخت دقیق از شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، با حضور خود در عرصه، تاریخ‌سازی‌ می‌کنند.

نکته دیگری که دراین زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، اهمیتی است که ایرانیان برای رقم زدن سرنوشت خویش قائل هستند. انتخاب اصلح و گزینه‌های مناسب برای ریل‌گذاری کشور در عرصه‌های مختلف از رویکردهایی است که به‌نظر می‌رسد دراین دوره پررنگ‌تر از گذشته مدنظر رأی‌دهندگان قرار داشته است.

اثبات ناکارآمدی رویکردهای ضدمشارکتی دشمنان این مرز و بوم از مهم‌ترین نکات انتخابات ۱۱اسفندماه است که باید به دقت مورد واکاوی قرار گیرد. اینکه فرایند اخذ رأی در سراسر کشور طی ۳ مرحله و تا ساعت ۲۴ تمدید می‌شود، از اقبال مردم به انتخابات حکایت دارد و نشان می‌دهد ایرانیان مصمم‌تر از گذشته در عرصه‌های مهم کشور حضور می‌یابند.

علاوه بر همه اینها، حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی را باید شاهدی بر اثبات مدعای رشد سیاسی مردم ایران به‌حساب آورد. این موضوع از حساسیت افکار عمومی برای استیفای حقوق خود حکایت دارد.

آثار حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی را باید در دو حوزه داخلی و خارجی نیز مورد توجه قرار داد. مشارکت گسترده در انتخابات در عرصه داخلی سبب انسجام ملی روزافزون خواهد شد و قطع به یقین مسیر توسعه و آبادانی کشور را هموارتر خواهد کرد. ازسوی دیگر حضور حماسی مردم در انتخابات آثار خارجی مهمی نیز به‌دنبال دارد، چراکه دشمنان نظام را به درنگ بیشتر در اتخاذ رویکردهای ضدایرانی‌شان وامی‌دارد و سبب بازنگری آنان در سیاست‌هایشان در قبال ایران خواهد شد. حضور تاریخی مردم در انتخابات نشان می‌دهد ابزار تحریم هم نتوانسته مردم را از نظام جدا کند.

ازسوی دیگر حضور حماسی مردم در انتخابات حتی بر سرنوشت منطقه نیز تأثیرگذار خواهد بود، چراکه رسانه‌های بین‌المللی روز جمعه تصویری از ایران مخابره کردند که نشان‌دهنده حمایت مردم از نظام بود و اینکه جمهوری اسلامی همچنان با پشتوانه مردمی در مسیر تغییر معادلات ظالمانه منطقه‌ای و بین‌المللی گام برمی‌دارد.

کد خبر 836145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha