چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

مدیرکل فرهنگی تربیتی سازمان زندان‌های کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین سنی زندانیان کشور بین 24 تا 32 سال است و مواد‌مخدر از مهم‌ترین عوامل وقوع جرم در ایران محسوب می‌شود.

منصور مقاره عابد  تصریح کرد: ‌استفاده از مجازات‌های جایگزین علاوه بر اینکه جمعیت کانون‌های اصلاح و تربیت را کاهش می‌دهد، امکان بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه را نیز فراهم می‌آورد.هم‌اکنون در حدود 140 هزار نفر به‌دلیل ارتکاب جرایم مختلف در زندان‌های کشور به سر می‌برند و اغلب جرایم آنان مرتبط با مواد‌مخدر است.

براساس قوانین موجود در سیاست کیفری، قانونگذار برای ١٦٠٠ مورد عنوان مجرمانه مجازات حبس تعیین کرده و به‌طور کلی باید گفت کمتر عنوان مجرمانه‌ای در کشور وجود دارد که حبس برای آن در نظر گرفته نشده باشد.

مدیرکل فرهنگی تربیتی سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه بزهکاری جوانان از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه آسیب ‌شناسان است بیان کرد: از آنجایی که بزهکاری جوانان یک پدیده اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود، باید تمامی نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط با ایجاد تعامل برای مقابله با بزهکاری در جامعه تلاش خود را به کار گیرند. 

مقاره عابد، با تاکید بر اینکه‌ باید با استانداردسازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در کانون‌ها و ایجاد امکانات مناسب زمینه رشد و ارتقای علمی و روانی مددجویان را فراهم کنیم، خاطر نشان کرد:‌ کثرت جمعیت کیفری در ایران از مهم‌ترین چالش‌های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود.

کد خبر 83237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز