مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
۱ نفر

چهارشنبه هفته پیش، از صبح تا بعدازظهر مصدوم سانحه رانندگی نداشتند و این یعنی یک اتفاق خوب، یعنی آن روز در هیچ یک از بزرگراه‌های شهید نواب صفوی، شهید چراغی و آیت‌الله سعیدی تصادفی رخ نداده است.

تصادف

همشهری آنلاین- رابعه تیموری:حتی از بزرگراه آزادگان که جزء حادثه‌خیزترین محورهای ترافیکی تهران است و حوادث تلخ آن، هر روز اورژانس بیمارستان ضیائیان را به یکی از پرمشغله‌ترین مراکز اورژانس شهر تهران تبدیل می‌کند، آن روز مصدومی نداشتند. روزهای بدون حادثه ترافیکی در معابر بزرگراهی جنوب تهران انگشت‌شمارند و بخش اورژانس بیمارستان ضیائیان هر روز پذیرای عابران، رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه حادثه دیده‌ای است که بعد از سانحه رانندگی به این مرکز درمانی منتقل می‌شوند. بیمارستان ضیائیان تنها مرکز خدمات فوری رایگان به مصدومان حوادث (تروما) جنوب غرب تهران است:

بیشتر بخوانید:نباید نزدیک به ۹۰۰ هزار مصدوم ترافیکی داشته باشیم | ۱۰ هزار نفر در همان صحنه تصادف فوت می‌کنند

آمبولانس در حیاط بیمارستان پارک شده و ظاهرا تازه از ماموریت برگشته است. یک بیمار قلبی بدحال را با آمبولانس به اورژانس منتقل کرده‌اند. ساعت ملاقات است و هیچ یک از بخش‌های بیمارستان خلوت نیستند، ولی همهمه و شلوغی بخش اورژانس با شرایط سایر بخش‌ها تفاوت دارد. زن می‌انسالی که خبر تصادف پسرش را شنیده، با نگرانی از پذیرش اورژانس سراغ او را می‌گیرد. پرسنل بخش به این بی‌تابی‌ها عادت دارند و در میان اسامی مصدومان جاده‌ای پذیرش شده، با حوصله به‌دنبال اسم پسرش می‌گردند: «خانم پسرت را بردند اتاق عمل، چند شکستگی داشته، ولی به خیر گذشته، برو طبقه اول، بخش جراحی، ببین عمل جراحی تمام شده یا نه.» محمد روی پل قلعه مرغی بر اثر سرعت بالا از لاین مجاز منحرف شده و با خودروی دیگری برخورد کرده است. مادر درحالی‌که با عجله به طرف پله‌ها می‌رود، می‌گوید: «این بچه انگار همیشه سر می‌آورد که صبر و طاقت ندارد...» در میان بی‌مارانی که روی تخت‌های پشت پاراوان‌ها خوابیده‌اند، مصدوم جاده‌ای وجود ندارد و همه کسانی را که بعد از سانحه رانندگی، در این بخش پذیرش کرده‌اند، یا سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند یا در بخش جراحی و بستری بیمارستان به سر می‌برند.


مصدوم کم‌صبر قدرشناس

از بستری شدن علی چند روزی می‌گذرد، عمل جراحی روی پای چپش انجام شده و در حال ترخیص از بیمارستان است. قصد داشته با عبور از عرض بزرگراه آزادگان میانبر بزند و وقتش را برای پیمودن پله‌های فراوان پل هوایی تلف نکند، ولی برخورد با خودروی در حال عبور، او را ٤ روز اسیر تخت بیمارستان کرده و حالا با پای گچ گرفته شده به خانه می‌رود. او می‌گوید: «چون مسیر پل تا بیمارستان نزدیک بود من را زود به اینجا رساندند.» پرستاران و پرسنل بیمارستان هوای بیمار کم‌صبر و تنگ حوصله خود را داشته‌اند و او با چوب دستی زیر بغلش خود را به بخش‌های پرستاری بخش بستری و پذیرش اورژانس می‌رساند تا بدون خداحافظی از بیمارستان نرود. انگار پرستاران و پرسنل بخش از مراجعه‌کنندگان گرفتار خود چندان توقع خوش و بش و خداحافظی ندارند و قدرشناسی و تشکر علی باعث می‌شود که یکی از آنها با لبخند برایش دعای خیر کند: «برو که دیگه برنگردی!»

اینجا مرکز ترومای جنوب غرب تهران است


دنده عقب در اتوبان

همسر عاطفه هم در اتوبان آزادگان تصادف کرده و گویا مقصر ماجرا هم خودش بوده که در بزرگراه مسافتی را با دنده عقب حرکت کرده و با خودروی پشت سرش برخورد شدیدی داشته است. عاطفه می‌گوید: «دو ماه پیش ماشین را خریده بودیم، پراید مدل ٩٢ بود، ماشین آهن پاره شده، ولی خدا را شکر همسرم و سرنشینان خودرویی که با هم تصادف کردند سالم هستند. خدا خیلی رحم کرده» پیشانی آقای راننده قانون‌شکن شکافته شده و چند بخیه خورده است. منتظر نتیجه سی‌تی‌اسکن هستند و نگران خرج و مخارجی که خودروی بدون بیمه‌شان، روی دستشان گذاشته است.
ساعت ملاقات که به‌پایان می‌رسد، همه بخش‌ها در سکوت فرو می‌رود، ولی هر بار که آمبولانس بیمارستان به طرف یکی از بزرگراه‌های جنوبی شهر حرکت می‌کند، پرسنل بخش اورژانس باید منتظر مصدوم دیگری باشند که به زودی به جمع مراجعان تنها مرکز ترومای جنوب غرب تهران اضافه می‌شود...

کد خبر 832259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha