مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: 130کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تا سال 89 به پایان می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری به‌دنبال راهکارهایی برای جلوگیری ازبه هرزرفتن آب در شهرتهران است، گفت: با تکمیل طرح جامع جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران هرساله حجم زیادی از آب‌های سطحی جمع‌آوری و ذخیره خواهد شد تا برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغ‌های تهران مورد استفاده قرارگیرد.

احمد دنیا مالی همچنین گفت: هرساله بخش عمده‌ای ازمجموع 220 میلیون متر مکعب آب ناشی از بارش برف و باران در تهران به‌دلیل کمبود و مناسب نبودن شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی هدر می‌رود در حالی‌که این آب‌ها شیرین هستند و با انجام عملیات تصفیه قابل شرب نیزخواهند شد.

دنیامالی تاکید کرد: براساس طرح جامع جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به یکدیگر متصل خواهند شد و در پایان آب‌های جمع‌آوری شده به وسیله شبکه‌های خروجی اصلی از شهر تهران خارج می‌شوند.

درهمین باره مدیرعامل شرکت خاکریزآب شهرداری تهران، با بیان اینکه از مجموع 700 کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تاکنون 370 کیلومتر احداث شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده احداث مابقی این پروژه تا 5 سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی خبر داد: در همین باره تا سال 89، 130 کیلومتر دیگر از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی به پایان می‌رسد که طول این شبکه به 500 کیلومتر خواهد رسید.

جواد رحمتی انجام این اقدامات را موجب برطرف شدن گره‌های حادثه خیز شهر تهران دانست.وی همچنین ازآغاز پروژه غیاثوند به طول حدود 7 کیلومتر و طراحی کانال ابوذر به طول 5 کیلومتر سخن گفت.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب همچنین احداث حوضچه‌های رسوبگیر در بالادست تهران را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری دانست و بیان داشت:‌ در سال‌جاری 3 حوضچه رسوبگیر احداث خواهد شد.

رحمتی ادامه داد:‌ 2مورد از این حوضچه‌ها در محدوده دارآباد و یک مورد در سرشاخه‌های مسیر کن واقع شده است که با احتساب این 3، تعداد حوضچه‌های رسوبگیر احداث شده در تهران به 8 عدد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ با احداث 5حوضچه دیگر در آینده، تعداد حوضچه‌ها به 13 مورد یعنی تعداد حوضچه‌هایی که برای تهران در نظر گرفته شده خواهد رسید. به‌گفته رحمتی این حوضچه‌های رسوبگیر مانع از ورود رسوب به کانال‌ها و باعث تاخیر در رخ‌دادن سیل می‌شود.

کد خبر 83219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز