مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: 56 میلیارد ریال اعتبار به طرح ملی برج طغرل اختصاص یافت.

شهردار منطقه 20 تهران گفت: در سال‌جاری 56 میلیارد و 400 میلیون ریال برای تملک املاک و اجرای مجموعه فرهنگی برج طغرل اختصاص یافته است. [اجرای طرح ملی برج طغرل]

علی محمدنژاد با اشاره به اینکه در این پروژه ملی، کار اجرایی و تملک همزمان اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: این طرح با هدف احداث مجموعه بزرگ فرهنگی و تفریحی با محوریت برج طغرل که یکی از بناهای تاریخی شهرری است در سال 87 آغاز شده است.

آمفی تئاتر روباز و روبسته، موزه، کتابخانه، رستوران، فضاهای تجاری، پشتیبانی واداری و محوطه‌سازی‌ و فضای سبز از جمله بخش‌های پیش‌بینی‌شده برای مجموعه فرهنگی برج طغرل است.

محمد نژاد با بیان اینکه طراحی مراکز تفریحی و رفاهی به شکلی است که ارتفاع هیچ‌یک از مجموعه‌ها سبب اختلال در زیبایی و بلندای برج نمی‌شود، افزود: طراحی این طرح فرهنگی با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و یک شرکت صاحب نام و برنده چند جایزه بین‌المللی از حدود 8سال پیش انجام و بازنگری شده است.

شهردار منطقه 20 خاطرنشان کرد: تاکنون 42 ملک با ارزش بالغ بر 70 میلیارد ریال در اطراف این برج خریداری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 40 مورد از این املاک به ارزش 80 میلیارد ریال باقی مانده است، افزود: فاز اول این پروژه در قالب ساخت اسکلت در زیربنای 1300 متر در حال اجراست.

به گزارش همشهری برج طغرل در شرق آرامگاه ابن‌بابویه در شهر ری واقع شده‌است و از آثار به جا مانده از دوره سلجوقیان است و با شماره ۱۴۷ در سال ۱۳۱۰ شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

به عقیده برخی از کارشناسان، این برج شبیه عقربه‌های ساعت بوده و می‌توان از روی تابش آفتاب روی کنگره‌های آن زمان را تشخیص داد.

بنابراین گزارش در حال حاضر پس از گذشت سال‌ها کار بازسازی بنا به دست منطقه ۲۰ شهرداری تهران در محوطه‌ای به وسعت ۲ هکتار و به‌منظور ساختن فرهنگسرا، کتابخانه، موزه، رستوران و... در حال انجام است.

کد خبر 83214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز