مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران گفت: در جریان تجمعات اخیر که پس از برگزاری انتخابات صورت گرفت بالغ بر 4 میلیارد تومان خسارت به اماکن و وسایل شهر و شهرداری تهران وارد شد.

محمد هادی ایازی با اشاره به اینکه شهرداری تهران براساس وعده خود به شهروندان به‌منظور پاکسازی شهر از وسایل و المان‌های تبلیغاتی در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری طی 48 ساعت با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد تومان، شهر را پاکسازی کرد، یادآور شد: به جهت تجمعات مختلفی که بعد از اعلام نتایج انتخابات در تهران صورت گرفت به بخش‌هایی از شهر از جمله امکانات و وسایل عمومی نظیر اتوبوس‌های شرکت واحد، ایستگاه‌های اتوبوس، سطل‌های زباله و نمادهای زیباسازی خسارات کلی و جزئی وارد شد که این خسارات در مجموع بیش از 4میلیارد تومان هزینه را به شهرداری تهران تحمیل کرد.

وی افزود: در جریان این تجمعات بیش از 7دستگاه اتوبوس که هر یک بالغ بر 90میلیون تومان قیمت داشت به کلی آتش زده شد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این خسارات مربوط به سامانه‌ اتوبوس‌های تندرو بود، تصریح کرد: علاوه بر این آشوبگرانی که به جهت سوءاستفاده در جریان تجمعات رخنه کرده بودند به بعضی از تاکسی‌های عبوری نیز خساراتی وارد کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در جریان این تجمعات خساراتی به تابلوهای تبلیغاتی، تلویزیون‌های شهری، پل‌های عابرپیاده، پنل‌های شیشه‌ای و سازه‌های موجود در شهر تهران که به سازمان زیباسازی مربوط می‌شد وارد آمد، یادآور شد: در برآوردهای اولیه بالغ بر یک میلیارد و 588 میلیون تومان به سازه‌ها و وسایل تبلیغاتی و پل‌های عابر پیاده و دیگر وسایل در اختیار سازمان زیباسازی شهر تهران صدمه وارد شد.

ایازی تعداد مخازن مکانیزه‌ای که در جریان این تجمعات آتش گرفت را 2هزار و 75 عدد اعلام کرد و گفت: به آتش کشیدن سطل‌های مکانیزه زباله شهر رقمی در حدود یک میلیارد تومان را به‌منظور جایگزینی این سطل‌ها به شهرداری تهران تحمیل کرد.

وی ادامه داد: تعداد هزار و 500 زیر مخزنی به ارزش 100 میلیون تومان و تعداد 5 دستگاه کانکس نیز به ارزش 40 میلیون تومان در جریان این تجمعات تخریب شد.

سخنگوی شهرداری تهران با تقبیح فعالیت برخی افراد که به‌دنبال تخریب اموال عمومی شهر بوده تا به مردم صدمه بزنند، خاطر نشان کرد: شهرداری تهران تمامی تلاش خود را به‌منظور بازگرداندن جریان طبیعی زندگی شهری به شهروندان انجام خواهد داد و در آینده‌ای نزدیک تمامی این خسارت‌ها را جبران می‌کند.

ایازی در پایان تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد که این آمار و ارقام با وجود تجمعات پراکنده‌ای که در روز شنبه‌صورت گرفت بیشتر شود.

10 دستگاه اتوبوس در ناآرامی‌های اخیر به آتش کشیده شد

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از به آتش کشیده شدن 2‌دستگاه اتوبوس در جریان ناآرامی‌های روز شنبه خبر داد. پیمان سنندجی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طی ناآرامی‌های چند روز گذشته در تهران تا‌کنون 10 دستگاه اتوبوس به آتش کشیده شد.

وی خسارات وارده به شرکت واحد را میلیون‌ها تومان ذکر کرد و افزود: تعیین خسارت‌های وارده از طریق بررسی‌های کارشناسی در حال انجام است و به‌زودی میزان دقیق آن اعلام می‌شود.

کد خبر 83970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز