گروه‌ ورزشی: باشگاه استقلال پس از انتخاب سرمربی فعلا اولویت کاری خود را بر دو اصل قرارداده؛ اول انتخاب دستیاران صمد مرفاوی و در وهله دوم جذب بازیکنان دلخواه سرمربی در بازار نقل‌وانتقالات.

 هرچند که جدایی برهانی، جان واریو و پیروز قربانی قطعا استقلال را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت.

رحیم‌پور یا بیژن طاهری در کنار روته‌مولر

حضور روته‌‌مولر در کادر فنی استقلال پیش از سفر پیرمرد آلمانی به کشورش قطعی شده بود.اعضای کمیته فنی استقلال درصددند تا با نظر صمد مرفاوی دستیار دیگر وی را انتخاب کنند. بهزاد غلامپور، یکشنبه با سرمربی تیم استقلال دیدار کرد و پیشنهاد همکاری این باشگاه را به عنوان مربی دروازه‌بانان پذیرفت. غلامپور پیش از این مربی دروازه‌بانان
تیم ملی بود.بعد از توافق با غلامپور، مرفاوی قصد دارد دیگر دستیار خود را نیز انتخاب و معرفی نماید. سرمربی استقلال برروی سیامک رحیم‌پور و بیژن طاهری نظر مثبت دارد و درصدد انتخاب یکی از آنها به عنوان دستیار دومش است.

مذاکره استقلال با علی انصاریان

باشگاه استقلال در راستای مذاکره با چند بازیکن مورد  نظرش روز گذشته با علی انصاریان مدافع اسبق تیم استقلال‌اهواز و بازیکنی که سابقه بازی در تیم استقلال و پرسپولیس تهران را نیز دارد مذاکره کرد. احتمال جدایی پیروز قربانی و بیژن کوشکی از جمع‌ آبی پوشان، صمد مرفاوی را به فکر جذب دو مدافع جدید انداخته است.

آشتیانی: بعضی مربیان پیمانکارند

مدیر‌عامل باشگاه استقلال گفت: «مدت‌هاست که آدم‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند، افسارگسیخته هستند.»به گزارش مهر، امیررضا واعظ آشتیانی ضمن بیان این مطلب افزود: «بعضی از هواداران خریده می‌شوند و به ورزشگاه می‌آیند تا به مربی، مدیر و بازیکن اهانت کنند.

من اگر به استقلال نمی‌آمدم و مدیر عامل مس یا ذوب‌آهن می‌شدم، این چنین مورد احترام یا هجمه قرار نمی‌گرفتم.»مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: «در تمرین تیم استقلال فحاشی می‌شود و به بعضی هواداران خط می‌دهند تا بازیکن را جاسوس بخوانند و یا او را بی‌غیرت خطاب کنند. باید در ورزش خصوصا در فوتبال صراحت لهجه داشته باشیم اما نباید منطق را فراموش کنیم. باید با ادبیات خوبی صحبت کنیم تا مردم ما را بپذیرند. در هر باشگاهی باید جایگاه‌ها تعریف شده باشد که متاسفانه این قضیه در فوتبال ما وجود ندارد.»

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه تصریح کرد: «من اعتقاد دارم که کار فرهنگی بر عهده باشگاه نیست و تنها چیزی که بر عهده باشگاه است رفتار و عملکرد بازیکنان و کادر فنی است. از زمانی که من به استقلال آمده‌ام بین این تیم و پرسپولیس تنش وجود نداشته چون مدیران برای هم «کری» نمی‌خوانند و اگر این کار صورت بگیرد همیشه مسائل حاشیه‌ای پیش می‌آید. بعضی از سرمربیان ما تیم‌ها را به صورت پیمانکاری می‌گیرند و به مدیر عامل می‌گویند تو پول بیار و ما تیم را می‌چرخانیم.»

واعظ آشتیانی افزود: «نگرانی برخی مدیران این است که میز را از آنها بگیرند و برای حفظ آن تن به هر کاری می‌دهند. باید ساختار باشگاه‌ها بزرگ شود و تقسیم وظایف صورت گیرد. افراد باید بر حسب تفکرات‌شان انتخاب شوند.»  وی اظهار داشت: «برای فوتبال
270 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم تا تیم‌های ملی در رده‌های مختلف موفق شوند اما روش‌های غیرمتعارف در مدیریت فوتبال ما زیاد است و کار بی‌نتیجه می‌ماند.

به اعتقاد من مدیر عامل حتما نباید فوتبالی باشد. چون در هیچ جای دنیا شما نمی‌بینید مدیران عامل حتما قبلا فوتبال بازی کرده باشند. من کمیته‌ای فنی درست کرده‌ام و کسانی را به این کمیته آورده‌ام که وزن و شایستگی لازم را دارند به عنوان مثال غلامحسین مظلومی، روته مولر، امین بخش و معینی اعضای کادر فنی ما هستند.»

قربانی: به پرسپولیس نمی‌روم

پیروز قربانی کاپیتان فصل گذشته استقلال گفت: «تا چند روز آینده تکلیفم مشخص می‌شود. آن موقع هواداران متوجه می‌شوند چه تصمیمی گرفته‌ام.»وی درباره اینکه گفته می‌شود با مسئولان باشگاه استقلال دچار مشکل شده است، عنوان کرد: «خبری از آنچه که در روزنامه‌ها می‌نویسند ندارم و فکر می‌کنم یک بازیکن باید بهترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرد.

برای تصمیم‌گیری نظر هیچ کسی را با نظر خودم دخیل نمی‌کنم و از موضع باشگاه استقلال نسبت به خودم بی‌اطلاعم. هر بازیکنی که قراردادش تمام شود می‌تواند با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند.»کاپیتان استقلال درباره اینکه با وجود سابقه سال‌ها بازی در این تیم هنوز برای تمدید قرارداد با او تماس نگرفته‌اند، تاکید کرد: «اگر هدفشان تمدید قرارداد با من بود تا امروز تماس می‌گرفتند.» وی درباره اینکه آیا با مرفاوی تا به حال صحبت داشته یا خیر، تصریح کرد: «ایشان گفت که به من زنگ می‌زند. من منتظر تماس او هستم.

به لحاظ فنی مشکلی ندارم و نمی‌دانم چرا باشگاه با من تماس نمی‌گیرد.»قربانی درباره اینکه گفته می‌شود به دلیل حمایت از قلعه‌نویی باشگاه‌ قصد تمدید قرارداد با او را ندارد، گفت: «من از کسی حمایت نکردم و واقعیت‌ها را گفتم و باز هم می‌گویم. معتقدم قلعه‌نویی بیشترین افتخارات را با استقلال داشته است. همینطور هم می‌گویم که واعظ آشتیانی زحمات زیادی برای استقلال کشیده.»

قربانی ادامه داد: «فوتبالم را با استقلال شروع کردم و به خاطر تعصبی که به این تیم دارم به پرسپولیس نمی‌روم. قطعا به تیمی می‌روم که شخصیت قهرمانی داشته باشد اما این تیم سپاهان هم نخواهد بود و خبرهایی که در این رابطه گفته می‌شود، شایعه است.»

وزارت تعاون، استقلال را نمی‌خواهد

مدیرکل تشکیل و توسعه وزارت‌تعاون ضمن تکذیب خبر خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی این وزارتخانه گفت: «سهام این دو باشگاه به مجموعه هواداران، پیشکسوتان و بازیکنان این تیم واگذار خواهد شد. حتی خبرنگاران هم می‌توانند به اندازه خود سهام بخرند.» حمید قاسمی ضمن بیان مطلب فوق افزود: «طی هماهنگی‌ای که بین وزارت تعاون و سازمان تربیت ‌بدنی انجام شد،قرار است سهام این دو باشگاه از چارچوب وزارت تعاون به مردم و پیشکسوتان این باشگاه واگذار شود.»

وی ادامه داد: «وزارت تعاون دوست دارد این دو باشگاه را به مردم واگذار کند. ما یک وزارتخانه دولتی هستیم و طبق اصل 44 هیچ دستگاه دولتی نمی‌تواند در خصوص این قبیل پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند مگر اینکه موضوعی در چارچوب قانون و در مناطق محروم کشور باشد. در غیر این‌صورت قانون به ما اجازه نمی‌دهد سهام باشگاهی را خریداری کنیم.»

قاسمی گفت: «در راستای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم، در اولین گام جلسه‌ای را با نماینده باشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد. البته طبق نامه محمدعباسی وزیر تعاون به رئیس سازمان تربیت بدنی قرار است به زودی این جلسه در همین ارتباط بین مدیران سازمان ورزش و وزارت تعاون برگزار شود تا راهکارهای لازم برای انجام هر چه سریعتر و بهتر واگذاری سهام این دو باشگاه به مردم بررسی شود.ساور معاون فرهنگی سازمان تربیت‌بدنی مسئول برگزاری این جلسه خواهد بود.برای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید طبق یک فرآیند تدوین شده حرکت کنیم و گام‌به‌گام پیش برویم. در این راه اگر قوانین و مقررات تبدیل به سدی مقابل ما نشود، این واگذاری سریعتر انجام خواهد شد.

البته اگر هم موضوعی سد راه شود باید خیلی زود آن را برطرف کنیم.  طبق پیش‌بینی ما  واگذاری سهام این دو باشگاه به مردم با همکاری وزارت تعاون حداکثر تا شهریور ماه سال جاری انجام خواهد شد.»

کد خبر 83145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز