پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

کیکاووس زیاری: "پاتینسن" بازیگر قصه موپاسان، کینگ‌کونگ سه بعدی و پرده سینما میزبان لوترکینگ.

«پاتینسن» بازیگر قصه موپاسان

یکی از قصه‌های کوتاه «گی دو موپاسان»  به فیلم سینمایی تبدیل می‌شود.

این فیلم «بل آمی» نام دارد و توسط «دکلان دانلان» کارگردانی می‌شود. این اولین فیلم سینمایی این هنرمند انگلیسی در مقام کارگردانی است. نقش اصلی فیلم را «رابرت پاتینسن» بازی می‌کند که بعد از موفقیت فیلم «گرگ و میش» مورد توجه تماشاگران و صنعت سینما قرار گرفته است. کل صحنه‌های فیلم در شهر پاریس فیلم‌برداری می‌شود. بل آمی در مکان‌هایی فیلم‌برداری می‌شود که گی‌دوموپاسان در قصه خود اسم برده است. پاتینسن نقش جدیدش را متفاوت از نقش‌های قبلی خود ارزیابی می‌کند.او در فیلم نقش یک روزنامه نگار قدرت طلب را دارد.

 

کینگ‌کونگ سه بعدی

«کینگ کونگ» به صورت سه بعدی به دیدار علاقه‌مندان و تماشاگران سینما می‌آید.
تهیه کنند‌‌گان این فیلم قصد دارند همزمان با بازگشایی «پارک سه بعدی کینگ‌کونگ»، نسخه سینمایی آن را هم در سال آینده به صورت سه بعدی روانه پرده سینماها کنند. تابستان آینده بچه‌ها می‌توانند همراه خانواده‌های خود از این پارک تفریحی دیدن کرده و ماجراجویی‌های کینگ‌کونگ را به صورت سه بعدی دنبال کنند. برای این کار، همه علاقه‌مندان باید عینک‌های مخصوص سه بعدی به چشم بزنند. «پیتر جکسن» سال 2005 جدیدترین نسخه سینمایی ماجراجویی‌های کینگ‌گونگ را کارگردانی کرد. پارک سه بعدی کینگ‌کونگ، براساس این فیلم ساخته شده است.

کینگ کونگ(ساخته پیتر جکسن)

پرده سینما میزبان لوترکینگ

آیا تماشاگران سینما قصه زندگی «مارتین لوتر کینگ» را روی پرده سینما تماشا می‌کنند؟
«استیون اسپیلبرگ» که قبل از این چند فیلم برای کودکان و نوجوانان کارگردانی کرده است، قصد دارد فیلمی در باره زندگی و مبارزه این رهبر سیاه‌پوست  آمریکایی بسازد. یکی از فرزندان لوتر کینگ با تولید این فیلم موافقت کرده، ولی دو فرزند دیگر او هنوز موافق چنین کاری نیستند. اسپیلبرگ به شرطی می‌تواند فیلم خود را جلوی دوربین ببرد که تمام خانواده لوترکینگ با ساخت آن موافقت کنند. لوترکینگ، در دهه شصت میلادی برای کسب حقوق مدنی اقلیت‌های جامعه آمریکا، مبارزه زیادی کرد.

کد خبر 83091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز