شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار بمب در منطقه‌ بولداک استان قندهار که به یک موتورسیکلت بسته شده بود، پنج کشته و هشت زخمی داشت

به گزارش ایسنا، جواد احمد یک سخنگوی منطقه‌ بولداک تصریح کرد: ساعت 9 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی بود که این موتور سیکلت منفجر شد که بر اثر آن پنج غیر نظامی کشته شدند. وی همچنین خاطرنشان کرد، هشت غیرنظامی دیگر از جمله سه زن و دو کودک نیز طی این حادثه زخمی شدند.

این مقام پلیس "دشمنان افغانستان" را (اصطلاحی که برای شبه نظامیان طالبان به کار برده می‌شود)‌ عامل اصلی این حادثه معرفی کرد. وی تصریح کرد که هنوز مشخص نیست هدف عامل انتحاری چه بوده است.

از سوی دیگر، مقامات افغانستان اعلام کردند که بر اثر انفجار سه بمب جاده‌‌ای جداگانه در شرق افغانستان، یک سرباز ارتش ملی افغانستان کشته و شش تن دیگر از جمله پنج پلیس مرزی زخمی شدند.

ژنرال محمد حسرار تصریح کرد: مین‌های جاده‌‌ای توسط شبه نظامیان در جاده‌ها کار گذاشته شده بود، به یکی از خودروهای ارتش ملی افغانستان در منطقه‌ دومانده در استان خوست برخورد کرد که بر اثر این حادثه یک سرباز ارتش ملی افغانستان کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

در حادثه‌ دوم بر اثر انفجار یک بمب جاده‌‌ای نزدیکی مرز استان پکتیا پنج نیروی پلیس زخمی شدند. همچنین در سومین انفجار جاده‌یی علیه نیروهای بین‌المللی در منطقه زورمت در استان پکتیا تلفاتی وارد نشد.

همچنین وزارت کشور افغانستان امروز (شنبه 16 خرداد) اعلام کرد که دو تن از فرماندهان طالبان در عملیات مشترک پلیس و ارتش افغانستان به همراه نیروهای ائتلاف در استان قندهار کشته شدند. در این بیانیه آمده است که این عملیات در منطقه جلای روی داد.

کد خبر 82936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز