شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری افغانستان از شورشیان طالبان خواست در برگزاری هر چه بهتر انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور مشارکت نمایند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزای شینهوا، حامد کرزای از گروههای مخالف دولت و شورشیان طالبان خواست در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور که در روز بیستم آگوست (29 مرداد) برگزار می شود، حضور یافته و در آن مشارکت کنند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی که امروز شنبه در کابل برگزار شد گفت : یک بار دیگر از طالبان، برادران مخالف دولت و برادرانمان در خارج از کشور می خواهم که با ثبت نام و رای دادن در انتخابات آتی ریاست جمهوری در ساختن این کشور همکاری کنند.

رئیس جمهوری افغانستان افزود: من نه تنها از آنها می‌خواهم که از انتخابات پشتیبانی کنند، بلکه به جنگ برای همیشه پایان دهند.

کرزای که خود نیز از نامزدهای مهم انتخابات افغانستان به شمار می‌رود، در ادامه خاطر نشان کرد: از آنها درخواست می‌کنم دستشان را برای ایجاد صلح و جوی آرام برای برگزاری انتخابات به سوی مردمشان دراز کنند.

وی همچنین از نهادهای بین‌المللی خواست در این انتخابات از نامزد خاصی حمایت نکرده و جانب بی‌طرفی را رعایت کنند.

دومین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان روز بیستم آگوست (29 مرداد) برگزار می شود.

تا کنون 41 نفر از فعالان سیاسی این کشور از جمله حامد کرزای برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند. کارشناسان از عبدالله عبدالله و اشرق قانی دو وزیر پیشین افغانستان به عنوان رقبای جدی کرزای در این دوره از انتخابات یاد می‌کنند.

کد خبر 84367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز