همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان گفت: در انفجار امروز در استان لوگر 26 نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شده‌اند

 به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل، احمد فرید راعد دقایقی پیش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما در کابل گفت: براثر این انفجار که هشت صبح امروز 18 تیر به وقت محلی در شهرستان محمد آغه استان لوگر روی داد 26 نفر از جمله افراد غیرنظامی و نیروهای پلیس کشته و بیش از ده نفر دیگر زخمی شدند.

وی بابیان اینکه مجروحان این انفجار به بیمارستان محمد آغه منتقل شده اند، گفت: بیشتر قربانیان این انفجار دانش آموزان افغان هستند.

راعد حال شماری از مجروحان این حادثه را وخیم اعلام کرد وگفت: احتمال می‌رود این مجروحان به بیمارستان‌های کابل منتقل شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان افغانستان خاطرنشان کرد: این حادثه زمانی روی داد که یک کامیون حامل مواد منفجره که در مسیر پایگاه نیروهای آمریکایی عمدا واژگون شده بود، پس از تجمع نظامیان آمریکایی و مردم منطقه، با کنترل از راه دور منفجر شد.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته و از تلفات احتمالی نیروهای آمریکایی در این انفجار گزارشی منتشر نشده است.

اوایل امسال مقامات آمریکایی با اعزام نیروهای بیشتر به استان لوگر و دیگر مناطق افغانستان ادعا کردند، امنیت را در این مناطق تامین می‌کنند اما به نظر می‌رسد با افزایش نظامیان آمریکایی اوضاع امنیتی این کشور وخیم تر شده است. 

کد خبر 85138

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز