معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تردد حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران خبر داد و گفت که ۷۰ درصد آنها کاربراتوری هستند.

موتور

به گزارش همشهری آنلاین، منابع آلاینده سهم ۶۲ درصد در آلودگی هوا دارند و آن طور که سرهنگ احسان مومنی اعلام کرده: «بر اساس نظر کارشناسان هر موتورسیکلت در بهترین حالت تنظیم شده حدود ۴ برابر و اگر فرسوده باشند ۷ برابر خودروها آلایندگی ذرات معلق دارند. پس باید به راکبین موتورسیکلت های فرسوده باید نسبت به تعویض آنها اقدام و سازمان های متولی هم با دادن تسهیلات این امر را تسریع کنند. همچنین جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده و کاربراتوری باید در دستور کار سازمان‌ها قرار بگیرد و به جای آنها از موتورسیکلت‌های برقی استفاده شود.»

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های دودزا خبر داد و گفت: «پلیس موتورسیکلت ها را به دلیل نداشتن کلاه ایمنی یا هر تخلف دیگری متوقف می‌کند، وضعیت دودزا بودن آن را هم بررسی و اعمال قانون می کند. در همین راستا تعدادی از موتورسیکلت‌ها به پارکینگ‌ منتقل شده اند و راکبین را ملزم به مراجعه به تعمیرگاه‌ها کرده‌ایم تا پس از تعمیر موتورسیکلت، مدارک خود را تحویل بگیرند.»

کد خبر 828553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    خودرو گرانه تهران هم ترافیکش زیاده بهترین وسیله همین موتوره
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 1
    تهران شده دهلی نو. موتور در مرکب هم زن و کودک
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      1 0
      یک روز موتور نباشه فاتحیه تهران هم از نظر ترافیک هم از نظر آلودگی خونده ست و کارش دیگه تمومه.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    بزرگترین مشکل رعایت نکردن قوانین راهنمایی رانندگی توسط موتور سواران است و متاسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی از موتورسواران می ترسد و هیچ اقدامی نمی کند. جان عابرین پیاده و اعصاب و روان عابرین و رانندگان اتومبیل ها هم در معرض خطر است وگرنه کسی به موتور سیکلتی که درست براند و دودزا نباشد کاری ندارد. بعضی موتورسوارها هم به دلیل داشتن احساس اجحاف دیوانه وار می رانند و خود و دیگران را به خطر می اندازند