تارت قارچ و پنیر از فینگر فودهای آسان و راحتی است که میان کودکان و عاشقان فست فود طرفداران زیادی دارد. در ادامه طرز تهیه تارت قارچ و پنیر را آموزش داده‌ایم.

تارت قارچ و پنیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، نان تارت به عنوان پایه و قالب برای انواع خوراکی استفاده می‌شود، این نوع نان با دو طعم شور و شیرین در بازار موجود بوده که استفاده از هر یک بسته به نوع خوراکی و یا مواد داخل تارت متفاوت است.

خمیر تارت شیرین برای تهیه انواع شیرینی‌ها و دسرها اما نان تارت شور به عنوان پایه و قالب برای انواع غذا استفاده می‌شود. انواع پیش غذا با نان تارت برای فینگر فود در مهمانی‌ها بسیار مناسب است، در این بخش طرز تهیه تارت قارچ و پنیر را آموزش داده‌ایم.

مواد لازم تارت قارچ و پنیر

سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
خمیر تارت آماده به مقدار لازم
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری
آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه تارت کوچک با قارچ و پنیر ؛ فینگر فودی راحت و سریع

طرز تهیه تارت قارچ و پنیر با مرغ

مرحله اول: ابتدا درون قابلمه یک عدد سینه مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل و زردچوبه بپزید، سپس مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: بعد از پوست کندن پیاز، آن را رنده ریز کنید، سپس قارچ‌ها را بشویید و سپس پوست آن را بگیرید و خرد کنید.

مرحله سوم: در یک تابه مناسب روغن بریزید و پیاز را به همراه پودر سیر و قارچ‌های خرد شده تفت دهید.

مرحله چهارم: بعد از تفت دادن قارچ‌ها نوبت به اضافه نمودن مرغ ریش ریش شده به تابه می‌رسد، مرغ را به همراه ادویه‌های گفته شده به قارچ‌های سرخ شده اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله پنجم: قالب تارت را با روغن چرب کنید و خمیر آماده را در آن پهن کنید.

مرحله ششم: مواد تهیه شده را درون قالب بر روی خمیر تارت بریزید و سپس پنیر را اضافه کنید. میزان پنیر پیتزا دلخواه است، برای طعم دهی بیشتر می‌توانید کمی جعفری نیز روی مواد بریزید.

مرحله هفتم: قالب‌های تارت را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده‌اید و گرم شده، به مدت ۱۵ – ۱۰ دقیقه قرار دهید تا لبه‌های تارت طلایی و پنیر آب شود، بعد از خنک شدن تارت قارچ و پنیر را از قالب خارج کنید و به همراه سس دلخواه سرو کنید.

کد خبر 828252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha