بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید به هر زبان آموز و اهداف خاص او بستگی دارد. اما در بسیاری موارد می‌تواند چالش‌های زیادی به همراه داشته باشد. اما. یادگیری یک زبان جدید می‌تواند باعث افزایش خلاقیت شود و همچنین به دیگر فرآیندهای ذهنی کمک کند و آگاهی ما را نسبت به فرهنگ‌ها و جوامع دیگر افزایش دهد.

کدام روش برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است؟

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: بازار آموزش و یادگیری زبان انگلیسی و به طور کلی زبان‌های دوم به ویژه در فضاهای مختلف مجازی پررونق است؛ گاهی برای انتخاب درست روش یادگیری زبان دچار تردید می‌شویم و فکر می‌کنیم کدام روش می‌تواند برای ما مناسب‌تر باشد؟ اغلب هم نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم یا چگونه زمانی را برای یادگیری یک زبان جدید اختصاص دهیم.

کدام روش برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است؟ | در بازار رنگارنگ پکیج‌های زبان انگلیسی گم نشویم
دکتر مهدی منوچهرزاده دکترای آموزش زبان انگلیسی

بازار رنگارنگ یادگیری زبان انگلیسی

دکتر مهدی منوچهرزاده، دکترای آموزش زبان انگلیسی در مورد مشکلات یادگیری زبان دوم می‌گوید: یادگیری زبان انگلیسی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به چنین هدفی مانند یک سفر پرفراز و نشیب به مسیری دقیق و هدفمند نیاز دارد. این روزها شبکه‌های اجتماعی بستری شده‌اند برای ارائه‌ پکیج‌های آموزشی زبان که رنگ و لعاب بصری آن‌ها گاه از محتوای آموزشی‌شان پررنگ‌تر است. پیج‌های اینستاگرامی فراوانی را می‌توان یافت که با ظاهری جذاب و دلنشین، وعده‌ آموزش زبان انگلیسی را می‌دهند. اما آیا همه‌ این پکیج‌ها واقعا به ما در یادگیری زبان کمک می‌کنند؟

تبلیغ و فروش به جای آموزش

به گفته منوچهرزاده در این عصر دیجیتالی جایی که واچ تایم و لایک‌ها به نمادی از موفقیت تبدیل شده‌اند، برخی از این پیج‌ها تنها به دنبال جلب توجه و کسب محبوبیت در بین مخاطبان خود هستند و با ارائه محتوای جذاب ولی بی‌ارزش سعی دارند که از رقیبان خود پیشی بگیرند و کمترین توجه آن‌ها به برآورده شدن نیاز زبان‌آموزی مخاطبان خود است. یاد دادن، هزاران اصطلاح غیرکاربردی و گاهی هم منسوخ شده به زبان‌آموز، بدون توجه به نیاز زبان‌آموز برای مخاطبان چیزی جز اتلاف وقت ندارد ولی مخاطبان گمان می‌کنند که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند و همین موضوع باعث می‌شود همین آموزش‌های بی‌ارزش سبب فروش بالایی برای این پیج‌ها و بی‌علاقه شدن به یادگیری کاربردی زبان انگلیسی یا هر زبان دوم دیگری شود.

بیشتر بخوانید

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

روندهای آموزش و تحصیل در عصر دیجیتال

سردرگمی برای انتخاب روش یادگیری زبان انگلیسی

او تاکید می‌کند: در این بازار جذاب، رنگارنگ و پر از وعده‌های آموزشی، گاهی اوقات مخاطبان در تشخیص بهترین راه برای رسیدن به هدف یادگیری زبان خود دچار سردرگمی می‌شوند. جذابیت بصری و شیوه‌های تبلیغاتی هوشمندانه بعضی از این پیج‌ها به قدری زیاد است که می‌تواند قوه تشخیص و انتخاب آگاهانه را از زبان‌آموزان بگیرد. این امر می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری زمانی و مالی در منابعی شود که نه تنها به پیشرفت زبان‌آموز کمک نمی‌کنند؛ بلکه ممکن است باعث ناامیدی و کاهش انگیزه در فرایندیادگیری نیز بشوند.

کدام روش برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر است؟ | در بازار رنگارنگ پکیج‌های زبان انگلیسی گم نشویم

چطور انتخاب کنیم؟

منوچهرزاده می‌گوید: در انتخاب یک بسته آموزشی موارد زیادی باید در نظر گرفته شود، از جمله، روش تدریس، سابقه تحصیلی و علمی استاد، اعتبار آموزشگاه و بسیاری موارد دیگر. ولی متاسفانه بررسی تک تک این موارد برای تعداد زیادی بسته زبان انگلیسی، خارج از حوصله زبان‌آموزان است. بنابراین در بسیاری موارد زبان‌آموزان حتی قدرت تشخیص روش خوب از روش بد را ندارند چون شناختی از روش‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی ندارند. برای حل این مشکل و کمک به زبان‌آموزان در انتخاب بهترین منابع، توصیه می‌شود به دنبال پکیج‌های آموزشی با "گارانتی نتایج" (Result Guarantee) باشند.

به گفته این کارشناس آموزش زبان انگلیسی شرط اطمینان که به زبان‌آموزان این قول را می‌دهد که در صورت نرسیدن به نتایج مورد انتظار پس از استفاده از پکیج، می‌توانند هزینه خود را بازپس گیرند، حداقل تضمینی است که فروشندگان باید برای اثبات اثربخشی برنامه‌های خود ارائه دهند. این رویکرد نه تنها اطمینان می‌دهد که منابع آموزشی از کیفیت و کارایی لازم برخوردار هستند بلکه به زبان‌آموزان نیز این فرصت را می‌دهد تا با آزادی بیشتر و بدون نگرانی از اتلاف منابع خود، انتخاب کنند.

کد خبر 827986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سید مظفر حسینی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    سلام وقت بخیر اما ارزش وقت ممکن است دیگه برنگردد شاید تضمین کند پکیج را ودر آخر به راحتی میتواند این را گردن خود شخص و تلاش نکردن او بی اندازد از دکتر میخواهیم راهنمای نمایند!!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 1
    عجب تبلیغی گرفتید از دکتر، مبارکتون باشه
  • مظفر IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    هر سه ماه یکبار یه دکتر و یه متد جدید زبان یهو پیداش میشه و ادعا میکنه که قبلی ها همه کلاه بردار بودن، روش های قدیمی دیگه جواب نمیده و ما بهترین و جدیدترین متد آموزشی را ارائه میدم. سپس کل سایتای ایرانی پر میشه از تبلیغات حال بهم زن
  • محمدی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    تنها راه یاد گیری زبان اصلی گوش دادن بدون کلمه ای فارسی روشی که بچه های ما موفق بودند ...
  • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    این منوچهزاده تو هر کشور دیگه ای بود بخاطر سرقت روش مهران میرزایی دادگاهیش میکردن