نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حکم اولیه دادگاه لاهه درباره شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در خصوص نسل‌کشی ارتش این رژیم در غزه واکنش نشان دادند.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، دولت آفریقای جنوبی حکم دادگاه لاهه را یک «پیروزی قاطع» برای حاکمیت قانون و نقطه عطفی مهم در راستای تلاش برای برقراری عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی افزود: آنچه را که لازم بود برای حفاظت از جان هزاران فلسطینی در نوار غزه انجام دادیم.

نالدی پاندور گفت: دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری بدون آتش‌بس قابل اجرا نیست.

وی افزود: دوست داشتیم دادگاه لاهه حکم توقف جنگ در غزه را صادر کند.

وی گفت: ما باید از اسرائیل بخواهیم به قوانین بین‌الملل پایبند باشد.

پاندور تصریح کرد که ما در کنار ملت فلسطین ایستاده‌ایم و از آن‌ها می‌خواهیم امید خود را از دست ندهند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل هم در واکنش به حکم اولیه دادگاه لاهه گفت: «تمایل دیوان بین‌المللی دادگستری برای بحث درباره ادعاهای نسل‌کشی علیه اسرائیل شرمی است که تا نسل‌ها از یادها پاک نخواهد شد.»

او در ادامه گفت: «ما این جنگ را تا زمان پیروزی کامل ادامه خواهیم داد، تا زمانی که همه گروگان‌ها بازگردانده شوند و غزه دیگر تهدیدی علیه اسرائیل نباشد.»

«مصطفی برغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز در این باره گفت: پذیرش پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی توسط دیوان عالی دادگستری بین‌المللی، به معنای محاکمه "اسرائیل" به خاطر جنایاتش برای اولین بار است.

دادگاه لاهه امروز جمعه حکم اولیه خود را درباره شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در خصوص نسل‌کشی ارتش رژیم در غزه صادر کرد.

به گزارش تسنیم، عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل متحد امروز جمعه طی حکمی در راستای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی به اسرائیل دستور داد فوراً برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه اقدامات لازم را انجام دهد اما دستوری برای توقف اقدامات نظامی این رژیم در غزه صادر نکرد.

کد خبر 827730
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    این بهترین راحله،اینجوری یه امیدی به آروم شدن منطقه هست