وزیر امور خارجه انگلیس در پی سفر به غرب آسیا و دیدار با مقام‌های ارشد در این منطقه ادعا کرد که پیشرفت‌هایی در زمینه توقف موقت جنگ غزه به منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و آزادی اسرا صورت گرفته است.

دیویدکامرون

به گزارش همشهری آنلاین، دیوید کامرون روز جمعه در مصاحبه‌ای مدعی شد: اسرائیل در حال بررسی پیشنهاد بریتانیا برای باز کردن بندر اشدود به منظور انتقال کمک‌های امدادی به غزه است. اما برای رسیدن به توافق فشار زیادی لازم است.

وی در گفت‌وگوی مشترک با خبرگزاری رویترز و یک شبکه تلویزیونی ترکی از چشم‌انداز دستیابی به توافقی سخن گفت که بر اساس آن جنگ در غزه متوقف، کمک‌های‌های امدادی به این منطقه منتقل و اسرا آزاد شوند.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: این همان چیزی است که من در منطقه رایزنی کردم و فکر می کنم ما در حال پیشرفت در این زمینه هستیم.

کامرون در سومین سفر خود به خاورمیانه در کمتر از دو ماه گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر رهبران منطقه دیدار کرد. او مدعی شد که طی ملاقات با مقام های منطقه، برای تحقق «آتش‌بس پایدار» فشار آورده است.

وی درحالی که لندن از ابتدای جنگ در غزه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است مدعی شد: آتش‌بس در منطقه به نفع همه است.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اسرائیل مسئول اتفاقات غزه است و ما باید از یک فاجعه انسانی بیشتر جلوگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 827732
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha