سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اعلام رشد 195 درصدی تعداد تماس‌های خط تلفن 123 (اورژانس اجتماعی)، بیشترین موارد تماس‌ها با این خط را مربوط به کودک‌آزاری دانست.

سیدحسن موسوی‌چلک در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، اقدام به خودکشی، فرار و اختلاف زوج‌های متقاضی طلاق در جایگاه‌های بعدی تماس با این خط قرار دارند.

وی افزود: در سال86 حدود 18 هزار تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی ثبت شد که این آمار در سال گذشته به بیش از 52 هزار مورد رسید و این حاکی از رشد 195 درصدی تماس‌ها و اعتماد مردم به اورژانس اجتماعی است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن سراسر کشور در طرح اورژانس اجتماعی تصریح کرد: همه استان‌ها‌ به علاوه کرج تحت پوشش این طرح قرار دارند و در نظر است تا در سال جدید در90 شهرستان اورژانس اجتماعی و خط تلفن 123 را نیز فعال کنیم.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، میزان تماس‌های مرتبط با خط اورژانس اجتماعی نشانه اعتماد مردم به عنوان حد فاصل خانه و کلانتری و تقویت جایگزینی مداخلات روانی، اجتماعی قبل از مداخلات قضایی ـ انتظامی است.

موسوی چلک تاکید کرد: این رشد با وجود نبود تبلیغات گسترده در این حوزه است، لذا هر چه بتوانیم منابع اجتماعی را به موقع در دسترس مردم قرار دهیم، رغبت آن‌ها به این منابع افزایش پیدا کرده و زمان دسترسی‌شان از طریق این سیستم تسهیل می‌شود.

کد خبر 82718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز