مدیرکل بهزیستی استان تهران از واگذاری تمامی مراکز دولتی بهزیستی این استان به بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی خبر داد.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این امر در سال‌جاری محقق می‌شود، افزود: عمر مراکز دولتی به پایان رسیده و بهزیستی به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر، مراکز را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی عنوان کرد: تمامی مراکز دولتی ارائه‌دهنده خدمات بهزیستی از جمله مجتمع‌های توانبخشی و مراکز شبه‌خانواده،  به استثنای شیرخوارگاه‌ها و مراکز مربوط به آسیب‌های اجتماعی همچون خانه‌های سلامت، به بخش خصوص واگذار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: تنها افزایش بودجه سازمان و استخدام نیروی انسانی برای ارائه خدمات راهگشا نیست و چنانچه مدیران به‌دنبال افزایش رفاه و رضایتمندی کارکنان هستند، باید کوچک کردن مجموعه را با واگذاری مراکز دولتی در دستور کار قرار دهند.

رستمی تاکید کرد: افرادی که اداره مراکز دولتی را بر عهده می‌گیرند باید صلاحیت علمی، فرهنگی و عقیدتی لازم را داشته باشند، البته در این زمینه باید نظارت همه جانبه، تخصصی و مداوم کارشناسان بهزیستی نیز صورت گیرد. 

وی با اشاره به انجام اصلاحاتی در بهزیستی تصریح کرد: اصلاح بستر خدمت‌رسانی به مددجویان، منظم کردن پرداخت مستمری، افزایش اختیارات شهرستان‌ها و حضور مدیران ارشد در بین خانواده‌های مددجویان از وظایفی است که باید نهادینه شود.

رستمی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه بیکاری اساس شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود، گفت: بنابراین پرداخت مستمری به مددجویان راهگشا نیست.  وی با اشاره اینکه استان تهران بالاترین آمار مددجویان تحت پوشش در کشور را به‌خود اختصاص داده است، اشتغال مددجویان را مهم‌ترین هدف بهزیستی استان تهران اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: طی سال گذشته برای یکهزار نفر از مددجویان بهزیستی استان تهران ایجاد اشتغال شده است.

کد خبر 79862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز