سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

مهدی ربوشه: در حالی که امیر قلعه‌نویی در بیانیه چند روز پیش خود رسما اعلام کرد که دیگر درباره استقلال صحبت نمی‌کند این ناصر حجازی است که همچنان علاقه‌مند است درباره انتخاب صمد مرفاوی دست به انتقاد بزند.

 هرچند که انتقادات تند حجازی نسبت به سرمربی جدید استقلال با بی‌اعتنایی مسئولان این باشگاه روبه‌رو شده است. آنها تمایلی ندارند که با ناصر حجازی وارد دعوای تازه‌ای شوند. حتی گفته می‌شود واعظ آشتیانی در این خصوص به مرفاوی هشدار داده که نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شود. در چنین شرایطی استقلال بدون هیچ سر و صدایی قصد دارد در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشد. مدیر عامل باشگاه استقلال به مرفاوی گفته است: «بهترین بازیکنان را در اختیارت قرار می‌دهم.» آشتیانی همچنین تاکید کرده که حفظ قهرمانی در فصل پیش رو مسئله پر‌اهمیتی است و کادر فنی باید حساسیت خاصی در این باره به خرج دهد.

بیانیه استقلال درباره صحبت‌های هدایتی

باشگاه استقلال در حالی از ایجاد حساسیت و تنش با قدیمی‌های استقلال همچون ناصر حجازی پرهیز می‌کند که در تازه‌ترین بیانیه‌اش نسبت به حرف‌های حسین هدایتی واکنش نشان داده است. باشگاه استقلال صحبت‌های حسین هدایتی را به دور از واقعیت و به نوعی بازار‌گرمی دانسته است. سایت باشگاه استقلال نوشت: «باشگاه استقلال با احترام به توافق مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، بر عدم مذاکره و جذب بازیکنان فصل گذشته باشگاه پرسپولیس تاکید دارد.

با عنایت به مصاحبه ریاست سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با رسانه‌های جمعی مبنی‌بر جذب بازیکنان مازاد پرسپولیس توسط باشگاه استقلال، روابط عمومی ‌باشگاه استقلال رسما اعلام می‌دارد که هیچ بازیکنی از این تیم جذب استقلال نخواهد شد و این مطلب از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال، خدمت مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس (جناب آقای انصاری‌فرد) قبلا اعلام شده است.»

در پایان این بیانیه آمده است: «بنابراین مطالب مطروحه از سوی ریاست هیات‌مدیره سابق این باشگاه به هیچ وجه صحت نداشته و بیشتر جنبه بازار‌‌گرمی‌ برای تیم استیل‌آذین را دارد.»

برنامه‌های استقلال 88 بررسی شد

اعضای جدید کمیته فنی و کادر اجرایی باشگاه استقلال در نشستی که بیش از سه ساعت به طول انجامید برنامه‌های تیم فوتبال این باشگاه در فصل 88 را بررسی کردند. در این نشست که یکشنبه‌شب با حضور حسن امین بخش، مسعود معینی، غلامحسین مظلومی،‌ هادی مباشری، امیرحسین فتحی و عبدالصمد مرفاوی در دفتر مدیرعامل باشگاه استقلال برگزار شد، حاضرین استراتژی استقلال 88 را  تبیین کردند. اولین نشست اعضای کمیته فنی، سرمربی و کادر اجرایی استقلال فرصتی بود تا این افراد بیش از پیش با یکدیگر آشنا شوند . این نشست بیش از سه ساعت به طول انجامید.

در این دیدار مدیرعامل استقلال احکام صادره را به اعضای جدید تقدیم کرد و سپس بحث درباره مسائل فصل آینده آغاز شد. کمیته نقل و انتقالات باشگاه استقلال از روز چهارشنبه هفته گذشته و پس از معرفی سرمربی جدید باشگاه استقلال رسما کار خود را آغاز کرد. امیررضا واعظ‌آشتیانی، عبدالصمد مرفاوی و امیرحسین فتحی مسئول کمیته بین‌الملل و حقوقی باشگاه اعضای این کمیته هستند. جذب بازیکنان جدید توسط این کمیته و با هماهنگی کمیته فنی باشگاه استقلال صورت می‌گیرد.

انتقاد تلویحی معینی از آشتیانی

رئیس جدید آکادمی‌فوتبال و عضو کمیته فنی باشگاه استقلال تهران گفت: «با تغییرات گسترده در استقلال، این باشگاه به جایگاه واقعی خود می‌رسد.» عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در ادامه به بحث انتخاب صمد مرفاوی به عنوان سرمربی استقلال پرداخت و گفت: «قرار بود در این زمینه کمیته فنی تشکیل شود و درباره تعیین سرمربی بحث شود که من تعجب می‌کنم چرا این کار صورت نگرفت.»

معینی در پایان گفت: «امیدوارم کمیته فنی باشگاه استقلال هرچه سریع‌تر شکل بگیرد و با توجه به‌اینکه در آنجا اکثریت آرا تصمیم می‌‌گیرند برای مسائل مختلف تصمیم‌گیری شود. البته متاسفانه این کار در زمینه انتخاب سرمربی صورت نگرفت.»

اردوی روته مولر برای استقلالی‌ها

اریش روته‌مولر با هماهنگی سرمربی و مدیران باشگاه استقلال در تدارک فراهم کردن شرایط برپایی اردوی پیش فصل آبی پوشان در یکی از شهرهای صاحب فوتبال آلمان است. اردوی استقلال طبق برنامه آماده‌سازی تیم که توسط مرفاوی فراهم شده است، در یک مجموعه در آلمان برپا خواهد شد. این مجموعه تمرینی برای بدنسازی هوازی و غیر‌هوازی، زمین تمرین و همچنین تجهیزات کامل چکاپ‌های پزشکی در نظر گرفته شده است.

قرار است اردوی آماده سازی استقلال پیش از آغاز فصل 89-88 فوتبال ایران، اواخر تیرماه سال جاری برپا شود. خبر دیگری که این روزها به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده ماجرای پیوستن پیروز قربانی به پرسپولیس است. اما طبق توافق نامه‌ای که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با یکدیگر امضا کرده‌اند پیروز قربانی به هیچ عنوان نمی‌تواند پیراهن تیم پرسپولیس را بر تن کند. تماس نگرفتن مسئولان باشگاه استقلال تهران با پیروز قربانی برای تمدید قرارداد سبب شده تا شایعاتی در خصوص احتمال حضور او در تیم رقیب یعنی پرسپولیس به گوش برسد. در حالی که اصولا انجام چنین انتقالی امکان‌پذیر نیست.

مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نزدیک به یک ماه قبل توافق نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس این توافق‌نامه دو تیم در نقل‌و‌انتقالات از یکدیگر بازیکن نمی‌گیرند. امیر‌حسین صادقی هم که با پرسپولیس قرارداد امضا کرده از تیم مس کرمان به پرسپولیس آمد و مشمول این توافق‌نامه نمی‌شود.

جباری در استقلال ماندنی شد

هافبک تیم استقلال که پیش از این با امیر قلعه‌نویی دچار اختلاف شده بود، با توافق جدید حاصل شده با مدیرعامل این باشگاه یک فصل دیگر در استقلال بازی خواهد کرد.  ‌ مجتبی جباری طی مذاکره‌ای با مسئولان باشگاه استقلال شرایط حضور خود در استقلال برای فصل آینده را اعلام کرد. جباری در صورتی با استقلال قرارداد امضا می‌کند که در هر زمان که پیشنهاد خارجی داشت بتواند از این تیم جدا شود. مجتبی جباری فصل گذشته از سوی
 کادر فنی استقلال اخراج و در اختیار مدیریت قرار گرفت و حالا مسئولان باشگاه طی مذاکراتی با وی نظر او را برای حضور در استقلال جلب کرده‌اند.

ماندن جباری در استقلال در حالی امیدواری‌های کادر فنی این تیم را دو چندان کرده که از قرار معلوم رضا عنایتی نیز به زودی آبی پوش می‌شود تا در فصل آینده بازوبند کاپیتانی استقلال را به بازو ببندد. مسئولان باشگاه استقلال به عنایتی قول داده‌اند در صورت پیوستن به این تیم بازوبند کاپیتانی را به وی بدهند. وی به‌زودی راهی امارات می‌شود تا با باشگاه النصر تسویه حساب کند و سپس به ایران باز می‌گردد.

کد خبر 82685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز