گروه سیاسی: دفاتر حضرات آیات صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی و جوادی آملی، اعتراض به فیلم مستند میرحسین موسوی را تکذیب کردند.

اسفبار و تأمل‌برانگیز

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی بیانیه‌ای با عنوان «اقدام غیراخلاقی خبرگزاری دولت و بخش خبری 20:30 در دروغ‌پردازی و جعل اخبار مرجعیت شیعه» منتشر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز یکشنبه 10/3/88 خبرگزاری دولت، ایرنا همگام با بخش خبری 20:30 در اقدامی اسفبار و تامل‌برانگیز اقدام به خبرسازی پیرامون مرجعیت شیعه و مسئله انتخابات نمود.
علی‌هذا به اطلاع عموم می‌رساند دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی طی 2روز گذشته هیچ‌گونه بیانیه‌ای صادر ننموده و با هیچ خبرگزاری‌ای از سوی این دفتر، ‌مصاحبه‌ای صورت نپذیرفته است و کلیه مواضع رسمی این  مرجع تقلید شیعه از طریق سایت رسمی معظم له قابل دسترسی است.

دفتر حضرت آیت‌الله صافی، ضمن ابراز تأسف عمیق از اینگونه اقدامات ضد‌اخلاقی در رسانه‌های تاثیر‌گذار کشور، اعلام می‌دارد این قبیل بی‌سامانی‌ها و اقدامات سوء که نمونه‌ای از آن متأسفانه امروز از سوی رسانه ملی و خبرگزاری دولت، صورت پذیرفت، باعث ایجاد فضای بی‌اعتمادی و سوء ظن در میان مردم می‌گردد و اقدامات معدود جاهلانی که برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود حتی از خبرسازی و دروغ‌پردازی پیرامون مرجعیت، ابایی ندارند، موجب ایجاد التهاب در جامعه است.

10/3/88 دفتر حضرت آیت‌الله العظمی صافی مدظله الشریف

فاقد صحت است

از سوی دیگر، دفتر آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، خبر 20:30 سیمای جمهوری اسلامی، مبنی بر اعتراض ایشان به فیلم مستند مهندس موسوی را تکذیب کرد. متن نامه دفتر آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی به عزت‌الله ضرغامی به این شرح است:

جناب آقای مهندس ضرغامی (دامت توفیقاته) ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
متأسفانه در بخش اخبار 20:30 یکشنبه شب مورخ یازدهم خرداد 1388 که از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، مطالبی به این دفتر استناد داده شده که فاقد صحت است. خواهشمند است نسبت به تکذیب آن در همان بخش خبری اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که مطالبی که به آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی و یا دفتر معظم‌له نسبت داده می‌شود، چنانچه توسط خود معظم‌له در رسانه‌ها ایراد نشده باشد و یا دفتر ایشان به طریق مکتوب و رسمی آن را اعلام نکرده باشد، فاقد اعتبار است.
دفتر حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله‌العالی)

به تابع مرجعیت اعتراضی نیست

دفتر آیت‌الله جوادی آملی نیز خبر منتشر شده در بخش خبری 20:30 و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مبنی بر اعتراض به فیلم مستند مهندس موسوی را تکذیب و اعلام کرد: دفتر معظم له هیچ واکنشی نسبت به مستند انتخاباتی موسوی نشان نداده و طی 2‌روز گذشته هیچ اطلاعیه‌ای در این مورد صادر نکرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، مسئول دفتر آیت‌الله جوادی‌آملی با اعلام این خبر بیان داشت: چرا باید آیت‌الله جوادی‌آملی نسبت به پخش این تصاویر نارضایتی داشته باشند؟ وقتی کسی می‌گوید تابع نظر مرجعیت است باید نسبت به آن اعتراض کرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به فیلم مستند میرحسین موسوی تصریح کرد: این تصاویر میزان ارادت و علاقه‌مندی آقای موسوی را به مرجعیت نشان می‌دهد.

پس از پخش مستند انتخاباتی میرحسین موسوی از سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری دولت (ایرنا) و بخش خبری 20:30 اخباری را با عنوان «واکنش گسترده مراجع عظام تقلید به مستند انتخاباتی موسوی» منتشر کرده بودند.

کد خبر 82677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز