همشهری آنلاین: رئیس سازمان صدا و سیما گفت اگر در جریان مناظره‌ها نسبت به نامزدهای غایب مطالب انتقادی مطرح شود فرصت مساوی پاسخگویی را برای آنان فراهم کند

ولی در سایر موضوعات پس از برگزاری انتخابات تصمیمگیری می‌شود.

به گزارش مهر، عزت‌الله ضرغامی با اشاره به شور کم نظیر انتخاباتی در این دوره گفت: فضای رقابتی در هفته آخر به اوج هیجان و گرمی خود خواهد رسید و منتقدان دلسوزی که نگران روند برنامه‌های تبلیغاتی بودند امروز شاهد موفقیت رویکرد علمی رسانه ملی هستند.

وی با اشاره به هیجانات انتخاباتی تا ساعتها پس از نیمه شب در میان خانواده‌ها افزود: ابتکار مناظره مستقیم و رو در رو در مقابل دهها میلیون مخاطب مشتاق نقطه عطفی در برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به سئوالی درباره امکان استفاده از رسانه ملی برای افرادی که در این مناظره‌ها به نحوی از آنان نام برده می‌شود گفت: رسانه ملی موظف به اجرای مصوبات قانونی کمیسیون ماده 62 بوده و تلاش می‌کند تا اگر در جریان مناظره‌ها نسبت به نامزدهای غایب مطالب انتقادی مطرح شود فرصت مساوی پاسخگویی را برای آنان فراهم کند ولی در سایر موضوعات به حسب رویه گذشته و نظرات قانونی شورا پس از برگزاری انتخابات تصمیمگیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر درخواستهای فراوانی از سوی افراد حقیقی و حقوقی مربوط به هر دو طرف مناظره 13 خرداد به رسانه ملی واصل شده است که با مشورت نهادهای نظارتی نحوه پاسخ و انعکاس توضیحات آنان بررسی و اقدام خواهد شد.

ضرغامی ادامه داد: به دلیل استقبال بسیار گسترده مردم از برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی حرکتهای ایذایی مشکوکی برای اختلال در سیگنال رسانی ماهواره‌ای در کشور صورت گرفته که خوشبختانه با هوشیاری کارشناسان فنی سازمان و اقدامات مناسب جایگزین در کمترین زمان با آن مقابله شده است.

رئیس رسانه ملی افزود: متاسفانه مدیریت ماهواره اینتل ست هنوز پاسخ قانع کننده‌ای در خصوص این منبع فرکانسی مزاحم که به سیگنال‌های شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران  در ورودی ماهواره حمله می‌کند ارائه نکرده است.

ضرغامی با تشکر از تمامی نامزدها و ستادهای آنان ابراز امیدواری کرد: این همکاری خوب تا پایان انتخابات ادامه یابد تا شاهد حضور کم نظیر و دشمن شکن مردم در روز 22 خرداد پای صندوقهای اخذ رای باشیم.

کد خبر 82852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز