همشهری آنلاین: فیلم دوم انتخاباتی نامزدها، آمار بینندگان مناظره کنندگان، نامه دفتر هاشمی رفسنجانی به ضرغامی از جمله آخرین اخبار انتخاباتی در ارتباط با صدا و سیماست.

به گزارش ایسنا، قطع پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه سه، مسوولان این شبکه و همچنین بخش فنی را بر آن داشت تا به صورت رله زمینی جریان مناظره را به تمام استانهای کشور ارسال کند.

همچنین رله‌ زمینی جریان مناظره این امکان را به بخش فنی سازمان صدا و سیما داده ‌است که تعداد گیرنده‌ها را برآورد کرده و اینگونه اعلام کند که 12 میلیون کاربر سیگنالهای شبکه سه را به هنگام پخش مناظره میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد دریافت کرده‌اند.

براساس برآورد بخش فنی در خصوص اینکه هر خانوار متشکل از چهار نفر است، می‌توان اینگونه پیش بینی کرد که 50 میلیون بیننده در داخل ایران بیننده این مناظره بوده‌اند.

هم‌چنین براساس اعلام حسن عابدینی، مدیر کل اطلاعات و اخبار خارجی سیما، در خارج از کشور هم حدود 100 تا 150 میلیون بیننده به تماشای مناظره‌ تلویزیونی محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی نشسته‌اند که با احتساب آمار تعداد بیننده داخلی، تعداد بینندگان این مناظره 200 میلیون تن است.

هم چنین در شرایطی که چند روز بیشتر تا آغاز پخش دومین قسمت از مستند نامزدها باقی نمانده‌است و درحالی‌که هم چنان قانون ارسال فیلم‌ها چهار روز قبل از آغاز پخش به قوت خود باقی است، اما تاکنون هیچ‌کدام از نامزدهای ریاست‌جمهوری فیلم‌ خود را به ستاد انتخابات سازمان صداوسیما ارایه نداده‌اند و اخطارهای اولیه از سوی دبیر ستاد انتخابات به مرتضی الویری و جواد شمقدری(نمایندگان ستاد انتخاباتی کروبی و احمدی‌نژاد) ابلاغ شده‌است که قرار است به ترتیب فیلم‌های مستند آنها 16 و 17 خرداد ماه پخش شود.

هم چنین تاکنون از سوی رئیس سازمان صدا و سیما به نامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخی داده نشده‌است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه‌ای خواستار فراهم کردن فرصتی مناسب جهت پاسخگویی و شفاف‌سازی به موارد ادعا شده در مناظره‌ دوم شده‌است.

کد خبر 82853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز