شبنم شکوریان: فصل جدید لیگ برتر تنیس کشور در حالی قرار است تا مدتی دیگر آغاز شود که قوانین و مقررات جدید سازمان لیگ مبنی بر حضور بیشتر جوانان در تیم‌های لیگ برتر و محدودیت برای حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌ها، موجب اعتراض برخی از مسئولان باشگاهی شده است

در این میان برخی از مسئولان تیم‌های حاضر در لیگ برتر تنیس نیز از تغییرات به وجود آمده استقبال کردند.رضا ‌هاشمی، سرمربی تیم آکادمی تنیس قم یکی از کسانی است که از طرح حضور جوانان در لیگ برتر تنیس کشور استقبال کرده، او معتقد است این قوانین موجب ارتقای سطح بازی بازیکنان جوان می‌شود و این امر به پیشرفت تنیس کشور کمک می‌کند. در این ارتباط گفت و گویی با وی انجام داده‌ایم که می‌خوانید:

  •  شما از جمله کسانی هستید که از طرح جدید سازمان لیگ استقبال کردید. فکر می‌کنید این طرح به نفع تنیس کشور است؟

بله من فکر می‌کنم که تغییرات جدید سازمان لیگ تنیس بسیار سازنده و مفید است، این قوانین و مقررات باعث رشد و پیشرفت بازیکنان جوان حاضر در لیگ و همچنین کمک در بهبود ساختار تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات می‌شود.

  • اما بسیاری از دست‌اندرکاران تیم‌های حاضر در لیگ معتقدند این قوانین موجب افت سطح بازی‌ها می‌شود؟

ببینید با توجه به قوانین و مقررات اعمال شده از سوی سازمان لیگ امسال 4 بازی انفرادی و دو بازی دو نفره انجام می‌شود که این عامل باعث گسترده شدن میدان‌های مسابقه برای بازیکنان جوان و کسب تجربیات برای آنان می‌شود.

 تیم‌هایی که قصدشان از شرکت در لیگ برتر کسب تجربه و مهارت برای بازیکنان جوان و مستعد است از این قوانین و تغییرات کاملاً راضی هستند و آن را زمینه‌ساز رشد و توسعه تنیسورهای جوان برای شرکت در مسابقات سال‌های آینده می‌دانند و به نظر من نیز این قوانین فوق‌العاده است.

  • خیلی‌ها معتقدند که این طرح موجب بالا رفتن هزینه‌های تیم‌ها می‌شود. در این ارتباط چه نظری دارید؟

البته این طرح نیز مانند هر طرحی یک‌سری مزایا و یکسری معایب دارد. همان طور که گفتید یکی از دلایلی که برخی از تیم‌ها از این تغییرات ناراضی هستند این است که به دلیل افزایش بازی‌ها، تعداد بازیکنان جذب شده تیم‌ها نیز افزایش یافته و این عامل باعث به هزینه‌های بیشتر در طول مسابقات می‌شود

یکی دیگر از این عوامل مسئله تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ است که با این وجود زمان بیشتری به مسابقات اختصاص یافته و از آنجایی که این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت دنبال می‌شود بنابراین خرج و مخارج تیم‌ها نیز افزایش یافته و هزینه‌های بسیار زیادی در تیم‌ها صرف می‌شود.

 در حال حاضر وضعیت تیم چطور است؟

تمرینات تیم به صورت کاملاً منظم و حساب شده در طول هفته دنبال می‌شود و بازیکنان نیز با به‌کارگیری تکنیک و تاکتیک‌های سرعتی تلاش می‌کنند تا با شرایط مسابقات لیگ برتر آشنایی بیشتری پیدا کنند.

تیم از لحاظ امکانات و شرایط تمرین مشکلی ندارد؟

خیر. خوشبختانه شرایط تیم ما خوب است و امیدواریم که بتوانیم در طول فصل درخشش خوبی داشته باشیم.

  •  فکر می‌کنید که در این فصل در چه جایگاهی قرار می‌گیرید؟

سعی مان را می‌کنیم که جزو تیم‌های سوم تا چهارم لیگ برتر قرار بگیریم.

کد خبر 82642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز