مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
۰ نفر

خیلی از ماها فکر می‌کنیم هیچ راهی برای افزایش طول عمر زندگی مان وجود ندارد اما یک متخصص طول عمر این ادعا را مطرح کرده است که خوردن ۳ ماده غذایی می‌تواند شانس شما برای زندگی بیش از نود سالگی را افزایش دهد.

حبوبات

به گزارش همشهری آنلاین، دن بوئتنر، نویسنده و روزنامه نگار از ایالات متحده آمریکا با مطالعه ۵ منطقه در سراسر جهان که به آنها «مناطق آبی» می گوید و ساکنان آنها معمولاً عمر طولانی ای دارند، حقایقی درباره دلایل طول عمر ساکنین این مناطق مطرح کرده است. او توصیه کرده است مردم به ویژه به یکی از این مناطق توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ شبه جزیره سرسبز نیکویا در کاستاریکا. طبق گفته دن، این مکان کمترین میزان مرگ و میر در میانسالی در جهان را دارد، به این معنی که احتمال زندگی طولانی نیکویایی‌ها پس از میانسالی بسیار بالاست.

این کارشناس طول عمر ادعا کرده است که طول عمر طولانی آنها تا حد زیادی به سه ماده غذایی مهم بستگی دارد که در اینستاگرام خود در مورد آنها صحبت کرده است. دن می گوید: «رژیم غذایی آنها از سه ماده غذایی تشکیل شده است که به نظر من بهترین رژیم غذایی‌ای است که تاکنون توسط انسان‌ها ابداع شده است.»

او ادامه می دهد: «به دلیل این غذاها، مردم ساکن در شبه جزیره نیکویای کاستاریکا ۲.۵ برابر بیشتر از مردم آمریکا یا اروپا احتمال دارد تا سن ۹۲ سالگی زنده بمانند.»

در ادامه ۳ ماده غذایی که دن گفته است مردم نیکویا در برنامه غذایی خود دارند را مرور می کنیم.

۱. ذرت

اولین ماده غذایی در فهرست دن، ذرت بود. او گفت که ساکنان شبه جزیره نیکویا از آن تورتیلاهای لذیذی کاملا بر پایه‌ی غلات درست می‌کنند. دن در مجموعه مستند نتفلیکس خود به نام تا ۱۰۰ سالگی زنده بمان، گفته است ساکنان نیکویا به طور سنتی دانه‌های ذرت را در خاکستر چوب خیس کرده تا ارزش غذایی آن افزایش یابد. ذرت غنی از فیبر است و تورتیلاها غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند. اما شما همچنان می‌توانید ارزش غذایی این غله را بدون درست کردن تورتیلا دریافت کنید.

۲. کدو

غذای بعدی در فهرست دن که افزایش‌دهنده طول عمر است، کدو می‌باشد که غنی از ویتامین‌های ،A B و C و همچنین منیزیم و پتاسیم است که برای سلامت استخوان، خون و قلب حیاتی هستند.

۳. حبوبات

در نهایت، دن گفته است ساکنان نیکویا به‌طور مرتب حبوبات را به وعده‌های غذایی خود اضافه می‌کنند و تا ۵ نوع مختلف حبوبات را می‌خورند. لوبیای سیاه به‌طور گسترده‌ای در غذایی به نام گالو پینتو مصرف می‌شود.

حبوبات یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در رژیم‌های غذایی بسیاری از مناطق آبی دیگر از جمله ایکاریا در یونان و ساردنیا در ایتالیا هستند. این سه ماده غذایی به عنوان «سه خواهر» توسط فرهنگ‌های بومی در شبه جزیره نیکویا شناخته می‌شوند.

دن ادعا کرده است: «این سه ماده غذایی با هم می‌توانند افزایش طول عمر شما را تضمین کنند.»

او افزوده است: «شما نیاز کمی به ویتامین B۱۲ خواهید داشت، اما این غذاها تمام کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین مورد نیاز برای تغذیه انسان را دارند.»

«۹ قدرت»

دانشمندان می‌گویند ساکنان مناطق آبی صفات مشترکی در سبک زندگی دارند که به آنها «۹ قدرت» گفته می‌شود. این صفات شامل رژیم غذایی، سبک زندگی و ورزش است. این ۹ صفت ساده اما به طرز شگفت‌آوری مؤثر هستند. همچنین شباهت‌های قابل توجهی در الگوهای غذایی این ۵ منطقه آبی وجود دارد. از خوردن مقادیر زیاد گیاهان گرفته تا دوری از گوشت و داشتن ساعاتی شاد با دوستان، قوانینی است که صدساله ها به آن پایبند هستند.

کد خبر 826130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha