رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از سهم ۵۰ درصد موتورسواران در آمارهای مرگ و میر تصادفات خبر داد و گفت که برای کاهش این آمارها استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران یک ضرورت است.

تصادف موتورسیکلت - تصادف ساختگی

به گزارش همشهری آنلاین؛ امروز شاهد هستیم که اغلب موتورسواران قانون شکنی می کنند. سرعت بالا، حرکات خطرناک، حرکت و پارک در پیاده‌رو، حمل بار غیرمجاز، فعالیت های غیرمتعارف و .... موارد تخلفی است که موتورسواران مرتکب می شوند. بنابراین ساماندهی آنها اولویت شهرداری و پلیس راهور است. سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اجرای طرح خط ایست برای موتورسوارها گفت: «این طرح پیشنهادی به صورت آزمایشی برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در چهار تقاطع توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک اجرا می شود. پیشنهاد ما این بود که در تقاطع‌ها، محلی برای ایست موتورسیکلت ها اختصاص داده شود. چرا که گذرگاه عابر پیاده در ابتدای معابر قرار گرفته و بلافاصله پس از آن محل ایست خودروهاست و صف طولانی از موتورها پشت چراغ تشکیل می شود و به روش های مختلف، راکبان خود را به تقاطع و جلوی صف می رسانند و هاب تقاطع را با توقف خود پر می‌کنند و چون شاهد راهبندان به واسطه توقف خود در تقاطع می شوند، بعضاً از چراغ قرمز عبور می‌کنند.»

او همچنین تاکید کرد: «اگر قبل از گذرگاه عابر پیاده فضایی به طول ۵ تا ۱۰ متر به جای ایست خودروها به ایست موتورسیکلت‌ها اختصاص یابد و پس از آن خط ایست خودروها در نظر گرفته شود، راکبان موتور به حد زیادی برای ایست این فضای امن را تجربه می‌کنند و در تقاطع توقف نخواهند کرد. این طرح در چند تقاطع اجرایی شده و امیدواریم با همکاری پلیس و مدیریت شهری گسترش یابد.»

کد خبر 825270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha