رئیس‌جمهور با تأکید بر این که ایران در آسیا از همه لحاظ در ورزش بالاتر از سایر کشورهاست گفت: پرچم جمهوری اسلامی ایران را که نماد همه آرمان‌هاست باید بر همه قله‌های ورزشی نصب کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد عصر امروز [دوشنبه 22 آبان] در مراسم تجلیل از قهرمانان ملی 1385 که در تالار وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: با همه وجود خوشحالم که خداوند توفیق داد امروز در جمع صمیمی و پر افتخار خانواده بزرگ ورزش حاضر شوم.

وی افزود: تماشای صحنه‌های هنرنمایی ورزشکاران جوان و نوجوان اشک شوق غرور و امید را در ما بوجود آورد که اگر همت کنیم و دست در دست هم به خدا توکل داشته باشیم، در همه زمینه‌ها هیچ قله‌ای‌ از دست جوانان ما دور نخواهد بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به این نکته که ورزش در ایجاد نشاط، امید، اراده، همبستگی، وحدت، غرور ملی و امید به آینده اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: چهار نوع ورزش داریم که باید برای حفظ آنها برنامه‌ریزی کنیم. اولین و پایه این چهار نوع ورزش همگانی است.

وی دومین نوع ورزش را ورزش قهرمانی عنوان کرد که در کشور ما رواج دارد و افزود: اگر ورزش قهرمانی نباشد رقابت شکل نمی‌گیرد و تلاش ایجاد نمی‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان این که هنوز در ورزش قهرمانی در ابتدای راه هستیم، ادامه داد: افق مدنظر من این است که همه بچه‌های کشور از دورترین نقاط کشور مسابقات مختلف برگزار کنند تا قهرمان ملی مشخص شود که ساختن سالن‌ها در نقاط مختلف کشور که گزارش آن داده شد در این جهت است تا همه درگیر رقابت سالم ورزشی باشند.

احمدی‌نژاد نوع دیگر ورزش را ورزش حرفه‌ای عنوان کرد و با تأکید بر این که باید مرز بندی‌های ورزش حرفه‌ای و قهرمانی مشخص باشد گفت: اگر خوب تلاش کنیم ورزش حرفه‌ای متکی به مردم خواهد شد و سریع رشد می‌کند.

وی نوع چهارم ورزش را ورزشی دانست که مخصوص ایرانی‌هاست و افزود: در زمینه ورزش پهلوانی کارهای خوبی انجام شده اما باید این کارها ادامه یابد تا ورزش پهلوانی جای خود را باز کند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم هدف‌گزاری در همه ورزش‌ها، تربیت انسان‌های صالح و ترویج مردانگی را از جمله اهداف ورزش عنوان کرد و اظهار داشت: امروز در جهان می‌بینید که مثلاً به بهانه کار حرفه‌ای، مردانگی زیر پا گذاشته می‌شود، اما این کار متعلق به ما و یا هیچ دین دیگر نیست.

وی با تأکید بر این که نباید از دل رقابت بد اخلاقی و دو دستگی بیرون بیاید افزود: روزی دیدم که رسانه‌ای با یک بازیکن صحبت می‌کرد و اصرار داشت که بگوید آن بازیکن و رقیبش با هم دشمن هستند و یا در مورد دو تیم استقلال و پیروزی بعضی‌ها فضایی درست می‌کنند که این دو در میدان حتماً دشمن هم باشند.

احمدی‌نژاد هدف دوم ورزش کشورمان را فتح قله‌های ورزش جهان دانست و با بیان این که درخشش کنونی ورزش ایران هنوز در حد ملت ما نیست، خطاب به ورزشکاران گفت: دولت قطعاً دست شما را خالی نخواهد گذاشت، اما باید همت کنید.

وی با تأکید این که فضای درون ورزش ما باید فضای همدلی باشد گفت: در آسیا ایران از همه لحاظ در ورزش بالاتر از سایر کشورهاست، اما هدف همه ما باید این باشد که پرچم جمهوری اسلامی ایران را که نماد همه آرمان‌هاست باید بر همه قله‌های ورزشی نصب کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین بر حمایت از ورزش‌های انفرادی و نتایجی که تاکنون از این حمایت کسب شده تأکید کرد و گفت: استعداد فرزندان ما در ورزش‌های انفرادی بسیار بالاست.

رئیس‌جمهور بخش پایانی سخنان خود را به لزوم احترام پیشکسوتان و مربیان ورزشی اختصاص داد و گفت: اگر ورزشکاری به مقامی رسید، پیشکسوتان و مربیان برای او زحمت کشیده‌اند.

وی افزود: کسانی که وارد راهی می‌شوند باید ببینند کسانی که این راه قبلاً را رفتنه‌اند الان کجا هستند و به همین علت آقای علی‌آبادی باید حساب ویژه‌ای برای پیشکسوتان باز کند، چرا که نباید گذاشت ذره‌ای از توانمندی تجربه کنار بماند.

احمدی‌نژاد با بیان این که باید از همه توان برای پیشرفت ورزش کشور استفاده کرد افزود: خانواده ورزش باید به سرعت به جایگاه واقعی خود برسد.

کد خبر 8251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز