مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

اول خیابان فردوسی؛ درست ۵۰ قدم جلوتر کوچه باریکی است به نام فروردین؛ البته از قدیم به پشت شهرداری معروف بوده و هنوز هم مردم آن را به این نام می شناسند.

ریموت تلویزیون

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی:ورودی کوچه با طناب نازکی که به میله های دو طرف گذر قرار دارد گره خورده و اجازه رفت و آمد به ماشین و موتور نمی دهد. اول صبح با اینکه سوز سرما شلاق وار به صورت رهگذران می خورد اما مردم زیادی در راسته بازار پشت شهرداری مشغول دیدن ویترین ها هستند.

آنچه بیشتر از همه جلب توجه می کند، ویترین کنترل های تلویزیون است. البته نه ویترین شیشه ای خوش رنگ و لعاب. منظور تکه مقوا یا تخته چوبی نازکی است که روی اهرمی تکیه داده و از بالا تا پایین آن ماکت کنترل تلویزیون نصب شده است. مدل به مدل. همه جور مارکی وجود دارد. تنوع شان آنقدر زیاد است که هر کس برای خرید آمده باشد دست خالی برنمی گردد. حتی کنترل تلویزون های عهد عتیق هم در بین شان پیدا می شود.

جلوی هر مغازه یکی از این ویترین های مقوایی وجود دارد که مشتری را برای خرید به داخل فروشگاه ترغیب کند. «حمید رنجبر» یکی از فروشنده هاست. در قفسه های مغازه او تا دلتان بخواهد ریموت کنترل پیدا می شود. پوشیده شده اند با روکش پلاستیکی. هر ۱۰ – ۱۲ ریموت با کش بسته شده که نشان می دهد همه شان از یک خانواده اند و یک مدل دارند. روی هم چیده اند و منتظر تا یکی از راه برسد و آن ها را مهمان خانه خود کند.

از مارک پاناسونیک و سامسونگ و ال جی تا مارک های قدیمی مثل پارس و شهاب در قفسه موجود است. رنجبرصحبتش را ادامه می دهد:‌ «بسیاری از اجناس ما ته انباری است. وسایلی که از قبل مانده و اگر کسی نیاز داشته باشد برایش می آوریم. قیمتی هم ندارند. البته خرید جدیدمان به نرخ دلار امروز است. مثلا کنترل تلویزون شهاب که خرید قدیم بوده و در انبار داریم را ۱۵ هزار تومان می دهیم. اما اگر بخواهیم همین کنترل از چین وارد کنیم قیمتش می شود ۱۰۰ هزار تومان.»

اینکه ریموت کنترل تلویزون های ایرانی از چین وارد می شود جالب است. قیمت آن ها خیلی گران نیست و به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد برای همین بازار خوبی دارد. رنجبر می گوید:‌ «

قیمت ریموت تلویزیون های خارجی قابل توجه است. مدل ویس دار، ۵۰۰ هزار تومان، سامسونگ هوشمند ۵۰۷ هزار تومان، ایروماوس ال جی ۸۴۰ هزار تومان، ریموت تلویزون سامسونگ مدل ۱۴۶۶، سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان. او اشاره می کند: «گران ترین کنترل تلویزیون، مربوط به تلویزیون های هوشمند که قیمت اصلی آنها بین تا ۳ میلیون متغیر است. اما فیک آن را می توان با ۵۰۰ هزار تومان خرید. معمولا مشتری متوجه اصلی یا فیک بودن جنس نمی شود و این به انصاف فروشنده برمی گردد. بعضی ها کم لطفی کرده جنس فیک را به قیمت اصلی می فروشند.»

بیشتر بخوانید:قیمت متفاوت شربت تریاک در بازار | دولتی ۵۵۰ هزار تومان آزاد بالای میلیون تومان

این دانش‌آموزان بدون آزمون البرزی می‌شوند | استفاده رایگان از امکانات آموزشی مدرسه البرز

این جا عطاری است یا دارالشفای امراض؟ | متادون و ترامادول نداریم!

کد خبر 822390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha