دانش‌آموزان سراسر کشور و به‌ویژه دانش‌آموزان کم‌برخوردار می‌توانند از همان برنامه‌های آموزشی استفاده کنند که برای راه یافتگان دبیرستان البرز تدارک دیده شده است. این را مریم سعدی، عضو هیئت امنا و برنامه‌ریز آموزشی دبیرستان البرز می‌گوید.

مدرسه

همشهری آنلاین - رابعه تیموری: سعدی بانی راه اندازی پویش جهاد علمی است و در قالب این پویش، اساتید دبیرستان صاحب نام البرز بی‌چشمداشت و بدون هزینه برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار سراسر کشور خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. در گفتگوی زیر سعدی جزئیات این پویش را شرح داده است:

چطور شد که تصمیم به راه اندازی پویش جهاد علمی گرفتید؟
در دوران شیوع کرونا که بسیاری از زیرساخت‌های آموزش مجازی به مدارس کشور راه پیدا کرد، اساتید دبیرستان البرز در حرکتی خودجوش تصمیم گرفتند با توجه به مرجعیت علمی دبیرستان البرز، دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار را تحت پوشش آموزش‌های مجازی مدرسه قرار دهند.

بیشتر بخوانید:قدیمی ترین مدرسه تهران اینجاست

فقط دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار می‌توانند از خدمات این پویش استفاده کنند؟
اولین دوره این پویش ٣ سال پیش برگزار شد و در گام اول ١٢٠٠ مدرسه شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه نقاط محروم تحت پوشش قرار گرفتند، اما از سال بعد خدمات پویش به کل مدارس دولتی متقاضی گسترش پیدا کرد. امسال هم این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود و علاوه بر کل مدارس دولتی متقاضی سراسر کشور، به دانش‌آموزان در حال تحصیل مدارس خارج از کشور هم خدمات آموزشی ارائه می‌شود. در تهران هم دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان توانمندسازی محلات که در محله‌های کم‌برخوردار سکونت دارند، از برنامه‌های آموزشی پویش استفاده می‌کنند.



دانش‌آموزان متقاضی به‌صورت فردی هم می‌توانند در طرح شرکت کنند؟
بله. اگر دانش‌آموزی متقاضی استفاده از خدمات آموزشی پویش در نیم سال دوم سال تحصیلی جاری باشد، می‌تواند به سایت دبیرستان البرز، قسمت ثبت نام برای کلاس‌های رایگان مراجعه کند و از خدماتی که در قالب تدریس و آموزش، آزمون و مشاوره برای سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم در٤ رشته تجربی، ریاضی انسانی و معارف ارائه می‌شود، استفاده کند.

کیفیت و محتوای خدمات آموزشی ارائه‌شده در این پویش باکیفیت آموزش دانش‌آموزان البرزی یکسان است؟
دانش‌آموزان شرکت کننده در پویش جهاد علمی حتی می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان از اردوهای مجازی مطالعاتی که برای دانش‌آموزان کنکوری پایه دوازدهم برگزار می‌شود، بهره ببرند وکلیه فیلم‌های ضبط شده در این اردوهای مجازی روی سایت مدرسه بارگذاری شده‌اند.

امکانات سخت‌افزاری مدرسه برای تحت پوشش قرار دادن این حجم از دانش‌آموزان کفایت می‌کند؟
در دوران کرونا زیرساخت‌های الکترونیکی مدرسه را تکمیل کردیم و الان ٤ استدیوی مجهز پخش آنلاین در مدرسه فعال است که اساتید برای تدریس و آموزش آنلاین از آنها استفاده می‌کنند. آموزش‌ها به شکل کلاس محور و با استفاده از سیستم ویدئو پروجکشن ارائه می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند بعد از ظهردر کلاس حضور داشته باشند.

در مورد موفقیت پویش و نتایج آن مطالعاتی داشته‌اید؟
اساتید و مسئولان مدرسه البرز این پویش را کاملا خودجوش و به‌صورت رایگان راه اندازی و اجرا می‌کنند و سهم آنها از موفقیت این دانش‌آموزان هم فقط باقیات صالحات است، اما این طرح جزء تقویم اجرایی معاونت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش است و بازبینی و ارزیابی طرح که توسط وزارتخانه انجام شده، تاثیرات مثبت اجرای طرح بر ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار را نشان می‌دهد.

کد خبر 822131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha