دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: سارق آبمیوه‌ای که متهم است در جریان سرقت‌های زنجیره‌ای خود باعث مرگ 2 نفر از طعمه‌هایش شده است، صبح دیروز پای میز محاکمه قرار گرفت.

این زن وقتی خود را در برابر اتهام 2 فقره قتل دید، مدعی شد: «به این خاطر دست به سرقت می‌زدم تا ببینم آیا دستگیر می‌شوم یانه؟»

 آغاز سرقت‌های مرگبار

از نخستین ماه‌های پاییز 84 کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت، در جریان سرقت‌های مشابهی قرار گرفتند که در جریان آنها زن جوانی با خوراندن آبمیوه‌های مسموم، دست به سرقت از زنان مسن زده بود.

با آغاز بررسی‌های پلیسی، ماموران به تحقیق از افرادی پرداختند که طعمه این زن شده بودند و در جریان این تحقیقات دریافتند زن سارق بیشتر طعمه‌های خود را در مناطق امامزاده حسن در جنوب تهران یا بازار شکار کرده است.

این بررسی‌ها نشان می‌داد متهم پس از آنکه خود را به‌عنوان پزشک یا مأمور بهداشت معرفی می‌کند به سراغ زنان تنها می‌رود و به بهانه اینکه حال آنها خوب نیست و دچار ضعف شده‌اند به آنها آبمیوه‌های مسموم می‌خوراند و سپس طلاهای آنها را به سرقت می‌برد، این در حالی بود که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد 2 نفر از قربانیان بعد از خوردن آبمیوه‌های مسموم جان باخته‌اند.

در حالی که آمار مالباختگان سرقت‌های زنجیره‌ای به سرعت در حال افزایش بود، کارآگاهان به چهره‌نگاری رایانه‌ای زن سارق دست زدند و تصویر چهره‌نگاری شده او را در اختیار تمامی گشت‌های پلیس و متولیان امامزاده‌ها قرار دادند و به کمین پزشک قلابی نشستند.

عصر 30 مهر 85، زمانی که این زن برای اجرای نقشه‌هایش به امامزاده حسن رفته بود، ماموران موفق شدند او را شناسایی و دستگیر کنند.

سارق جوان گرچه در بازجویی‌های اولیه منکر هر گونه سرقتی شد اما وقتی به دستور بازپرس پرونده، تصویر او در روزنامه‌ها چاپ شد و 30 شاکی به اداره پلیس رفتند، راهی جز بیان حقیقت برایش باقی نماند و لب به اعتراف گشود.

53 شاکی زنده و 2 قربانی

در حالی که در جریان رسیدگی به این پرونده در دادسرا، 53 نفر از مالباختگان با حضور در شعبه بازپرسی، زن سارق را به‌عنوان سارق اموالشان شناسایی کرده بودند و بررسی‌ها نشان می‌داد 2 نفر از مالباختگان به‌دلیل استفاده از نوشیدنی مسموم جان خود را از دست داده‌اند، این پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام سرقت و قتل غیرعمد برای رسیدگی به شعبه 1143 دادگاه بعثت ارسال شد و صبح دیروز زن جوان برای دفاع از خود مقابل قاضی حسین پور قرار گرفت.

ابتدای جلسه دادگاه، اولیای دم 2 قربانی با حضور در جایگاه برای متهم تقاضای اشد مجازات کردند. سپس هریک از شاکیان به تشریح شکایت خود و ماجرایی که بر آنها گذشته بود پرداختند.

یکی از شاکیان که زن 60ساله‌ای بود در اظهاراتش مدعی شد: به زیارتگاهی در خیابان خیام رفته بودم و بعد از خواندن نماز در حال استراحت بودم که این زن کنارم نشست. بعد از مدتی یک پاکت آبمیوه از داخل کیفش در آورد و شروع به خوردن کرد.

این زن در همان موقع یک پاکت آبمیوه هم به من داد من ابتدا از خوردن آن امتناع کردم اما او گفت که لب‌هایم خشک شده  و بهتر است آبمیوه بخورم.  همین که شروع به خوردن آبمیوه کردم متوجه تلخی آن شدم و به زن جوان گفتم که آبمیوه‌اش به‌شدت تلخ است.

او هم پاکت آبمیوه را از من گرفت و خواست یک پاکت دیگر به من بدهد که دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی چشم‌هایم را باز کردم خودم را روی تخت بیمارستان دیدم. من 25 روز بیهوش بودم و وقتی به هوش آمدم متوجه شدم زن سارق بعد از خوراندن آبمیوه مسموم، نزدیک به یک میلیون تومان پول و طلاهایم را سرقت کرده است.

بعد از این ماجرا بود که با مراجعه به دادسرا از او شکایت کردم و مدتی بعد وقتی عکس این زن را در روزنامه دیدم او را شناختم و متوجه شدم وی دستگیر شده است.  بعد از اظهارات این زن و سایر شاکیان پرونده، متهم در جایگاه قرار گرفت تا از خودش دفاع کند.

ادعای عجیب در دادگاه

زن جوان وقتی خود را در برابر اتهام 2 فقره قتل غیرعمد و 55 فقره سرقت دید در دفاع از خود گفت: اتهام 2 فقره قتل را قبول ندارم و نمی‌دانم این دو زن چگونه کشته شده‌اند.

از بین سرقت‌ها هم فقط 3 فقره از آنها را قبول دارم و بقیه را من انجام نداده‌ام!.  وی درخصوص انگیزه اصلی‌اش از ارتکاب سرقت‌ها مدعی شد: چندوقت قبل از اینکه سرقت‌هایم را شروع کنم، در یکی از روزنامه‌ها خواندم یک زن با این شگرد سرقت می‌کرده و پلیس توانسته وی را 24 ساعت بعد از سرقت دستگیر کند.

برای همین تصمیم گرفتم دست به این کار بزنم تا ببینم پلیس در چه مدتی مرا دستگیر خواهد کرد.  این زن که دارای چندین سابقه در زمینه سرقت است در ادامه ادعاهای خود عنوان کرد: من تمامی طلاها و پول‌های سرقتی را به افراد مستمند می‌دادم و ریالی از آن را برای خودم خرج نکرده بودم.

من مشکل مالی ندارم و تنها انگیزه‌ام کنجکاوی‌ام بود!. بعد از حرف‌های زن سارق، قاضی حسین‌پور - رئیس شعبه 1143 دادگاه بعثت - ختم جلسه محاکمه را اعلام کرد و قرار است حکم این پرونده به‌زودی صادر شود.

کد خبر 82181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز