جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

گروه حوادث- جواد عزیزی: تحقیقات پلیس آگاهی قزوین برای کشف راز قتل‌ سریالی زنان میانسال در این شهر، با دستگیری زنی به‌عنوان تنها مظنون این جنایات ادامه دارد

این زن که پیش از این نیز یک بار به اتهام قتل، بازداشت شده بود، تا‌کنون در جریان بازجویی‌ها مدعی شده که در قتل‌های سریالی نقشی نداشته است.

ماجرای قتل‌های  سریالی زنان در قزوین به‌دنبال پیدا شدن جسد زنی میانسال در نخستین روزهای فروردین امسال برسر زبان‌ها افتاد. پیش از آن، در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته نیز اجساد 2 زن دیگر در نقاط مختلف شهر کشف شده بود اما کسی تصور نمی‌کرد که این مرگ‌ها ممکن است با هم در ارتباط باشند.

با کشف جسد سومین زن، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی قزوین، ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی، راز این مرگ‌ها را فاش کنند و این در حالی بود که هنوز سریالی بودن این جنایات از سوی هیچ مقام رسمی پلیس تایید نشده بود.

2 مظنون

بررسی‌های پلیسی برای کشف راز این پرونده با دستگیری 2مظنون که احتمال می‌رفت در جریان قتل‌ها، نقش داشته باشند ادامه یافت. نخستین فردی که پلیس توانست او را به‌عنوان مظنون دستگیر کند مردی بود که به گفته متخصصان پزشکی قانونی به بیماری روانی مبتلاست.

تحقیقات برای دستگیری این مرد، زمانی آغاز شد که زن جوانی سراسیمه نزد کارآگاهان پلیس رفت و مدعی شد دقایقی قبل، مرد جوانی به او حمله کرده و وی را به‌شدت مجروح کرده است.

این زن به سرعت به بیمارستان منتقل شد و ماموران با راهنمایی‌های او موفق شدند مرد مهاجم را دستگیر کنند. بعد از دستگیری مرد جوان مشخص شد او پیش از این نیز به چند زن دیگر حمله کرده و آنها را به باد کتک گرفته است. بنابراین، احتمال اینکه او باعث مرگ زنان میانسال شده باشد قوت گرفت و وی بازداشت شد.

دستگیری دختر جوان

دومین فردی که در رابطه با این قتل‌ها دستگیر شد، دختر جوانی بود که به مواد‌مخدر اعتیاد داشت. این دختر، زمانی دستگیر شد که ماموران هنگام گشتزنی در یکی از خیابان‌ها، به زن و مرد جوانی که سوار یک خودروی سواری بودند مشکوک شدند، اما مرد جوان با مشاهده خودروی پلیس متواری شد و ماموران بعد از دستگیری دختری که همراه او بود موفق شدند چند قطعه طلا از زیر صندلی خودرو کشف کنند.

از آنجا که احتمال می‌رفت این طلاها متعلق به قربانیان جنایات سریالی باشد، دختر جوان دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.

چهارمین جنایت

در حالی که هیچ‌کدام از مظنونان دستگیر شده به این قتل‌ها اعتراف نکرده بودند صبح هفتم اردیبهشت جسد چهارمین زن نیز در منطقه مینودر قزوین کشف شد.

این زن،  معلم 51 ساله‌ای بود که بررسی‌ها نشان می‌داد نحوه مرگ او شباهت زیادی به مرگ 3 زن دیگر دارد. با کشف چهارمین جسد، پلیس که مطمئن شد با پرونده قتل‌های سریالی پیچیده‌ای روبه‌رو ست و 2 مظنون دستگیر شده نقشی در این جنایات نداشته‌اند، بررسی‌های خود را از سر گرفت تا این قاتل نامرئی را شناسایی کند.

پنجمین قربانی

این بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه با پیدا شدن جسد پنجمین قربانی، تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد. جسد این زن 50 ساله هفدهم اردیبهشت‌ماه در جاده روستای کمال‌آباد استان قزوین کشف شد و بررسی‌ها نشان می‌داد قربانی از مدت‌ها قبل به‌دنبال مرگ همسرش تنها زندگی می‌کرد.

یک روز قبل از پیدا شدن جسد این زن نیز فرزندان او با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن وی خبر داده بودند.

با پیدا شدن این جسد، در حالی که تعداد قربانیان این پرونده به عدد 5 رسیده بود، کارآگاهان در چند مسیر تحقیقاتی به ردیابی طلاهای به سرقت رفته از قربانیان و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده از منابع اطلاعاتی خود پرداختند تا اینکه پنجشنبه شب گذشته زن جوانی را شناسایی کردند که احتمال می‌رود در این جنایات نقش داشته باشد.

این زن پیش از این نیز یک بار به اتهام قتل زن میانسالی دستگیر شده اما در جریان تحقیقات مدعی شده بود که بیگناه است. ماموران پلیس، این زن را در یک عملیات شبانه در خانه‌ای در منطقه مینودر قزوین دستگیر کردند و در حالی که احتمال می‌رود وی عامل قتل‌های سریالی قزوین باشد، هم‌اکنون بازجویی‌ها از او در اداره آگاهی ادامه دارد.

کد خبر 81400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز