یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

اگر اخبار جنایت‌های تکان‌دهنده هفته‌های اخیر آمریکا، مردم این کشور را شوکه کرده است، اما قتل عامی که در ایالت مریلند رخ داد، از همه عجیب‌تر و وحشتناک‌تر بود

این جنایت در منطقه آرام میدل تاون مریلند رخ داد؛ منطقه‌ای که تا‌کنون هرگز چنین جنایتی در آن گزارش نشده است.

صبح یکشنبه با گزارش یک جنایت خونین در خانه‌ای در شهر میدل تاون، ماموران به سرعت خود را به صحنه جنایت رساندند. کارآگاهان پلیس جنایی، در صحنه وقوع جنایت، اجساد غرق خون یک زن و 3 کودکش را پیدا کردند، کمی آن طرف‌تر جسد پدر خانواده به نام «کریستوفر آلن وود» که با شلیک گلوله خودکشی کرده بود، پیدا شد.

به گزارش پلیس، از محل جنایت 5 دست نوشته پیدا شده است که در یکی از آنها، مرد جنایتکار از خانواده‌اش عذرخواهی کرده بود و در دیگری نوشته که  از مدت‌ها قبل، از یک بیماری عصبی رنج می‌برده است.

به گزارش مقامات پلیس محلی، او همچنین در یکی دیگر از نامه‌هایی که از خود برجای گذاشته، نوشته است مشکلات اقتصادی و اختلافات خانوادگی‌ که به خاطر آن پیدا کرده است، از دیگر عوامل مهمی است که او را به ارتکاب جنایت واداشته است.

برای مردم شهر کوچک میدل تاون در مریلند - که یک شهر آرام با مردمی به‌شدت معتقد و مذهبی به شمار می‌آید - وقوع چنین جنایتی بسیار تکان‌دهنده و باورنکردنی بوده است.

«همه مردم در شوک این جنایت به سر می‌برند، هیچ‌کس نمی‌تواند چنین جنایتی را باور کند». این جمله‌ای است که کوین فارمر، از مسئولان پلیس مریلند به خبرنگار آسوشیتدپرس می‌گوید.

رئیس پلیس منطقه با اشاره به این جنایت فجیع می‌افزاید: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد وود با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کرده و بدهی بسیار سنگینی داشته است.

ماه‌های جنایت در آمریکا

ماه مارس و آوریل، خونبارترین ماه‌های امسال بوده و ارتکاب جنایت‌های متعدد باعث هراس و وحشت مردم آمریکا شده است. در نخستین روز ماه آوریل یک مرد جوان در «بوستون» پس از قتل 2 خواهرش که 5 و 17 ساله بودند، توسط پلیس کشته شد.

در یازدهم آوریل یک مهاجر بیکار در مرکز رسیدگی به امور مهاجران در منطقه «بینگهمتون» نیویورک با شلیک گلوله 13 نفر را پیش از خودکشی، به قتل رساند.

یک روز بعد از وقوع این حادثه، یک فرد مسلح در «پنسیلوانیا» 3 افسر پلیس را با شلیک گلوله کشت و سپس خودکشی کرد.

«جک لوین» ـ جرم‌شناس دانشگاه شمال‌شرق بوستون‌ـ  در گفت‌و‌گو با رسانه‌های دولتی آمریکا، وقوع این قتل‌ها و خودکشی قاتلان را یک فاجعه انسانی در آمریکا دانست و تصریح کرد: این قتل‌ها شاید از نگاه اول و به‌صورت سطحی، اقدامی جنون‌آمیز و شتاب‌زده از سوی عاملان آنها به‌نظر برسد، اما در یک بررسی دقیق و عمیق، بروز بحران‌های مالی و بیکاری مردم در آمریکا، می‌تواند دلیل و عامل اصلی این فجایع غیرقابل هضم باشند؛

به‌طوری که مردم آمریکا غیر‌قابل کنترل و غیر‌قابل پیش‌بینی شده‌اند و یک جرقه کافی است تا آنها را منفجر کند.

کد خبر 79402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز