یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: بدهی‌های قاتل سریالی قزوین باعث شده بود تا او برای پرداخت این بدهی‌ها دست به قتل‌های سریالی و سرقت اموال قربانیانش بزند.

این مهم‌ترین دلیلی بود که بعد از گذشت حدود 10 روز از دستگیری قاتل سریالی زنان میانسال قزوین، به‌عنوان انگیزه این جنایت‌ها از سوی معاون جنایی پلیس آگاهی کشور مطرح شد.

سرهنگ رجبی، روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: قربانیان این پرونده تعدادی از زنان ساکنان شهرستان قزوین بودند که میانگین سنی آنها حداقل 48 سال و حداکثر 75 سال بود.

قربانیان به لحاظ شخصیتی افرادی متدین و از قشر متوسط جامعه بودند که برخی از آنها در مسیر زیارتگاه‌های منطقه توسط متهم شناسایی می‌شدند.

وی ادامه داد: بعد از دستگیری این زن مشخص شد که وی برای عملی کردن نقشه خود که سرقت بوده، زنانی  را انتخاب می‌کرد که توانایی بدنی کمی داشتند.

سرهنگ رجبی درخصوص شخصیت و زندگی قاتل سریالی گفت: مهین در یک خانواده متوسط به دنیا آمده و  فرزند سوم خانواده محسوب می‌شود.

این زن در سن 14 سالگی با وجود مخالفت خانواده‌اش با مردی که 12 سال از او بزرگ‌تر بود ازدواج کرد. او بعد از چند سال زندگی مشترک، مادر 2 فرزند شد که هر دوی آنها بیمار هستند.

مهین در ادامه زندگی‌اش با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو شد که این موضوع او را وادار کرد به‌دنبال کسب درآمد برود. او در حالی که دارای تحصیلات سیکل بود، مدارک آرایشگری و آموزش رانندگی را کسب کرد و مشغول به کار شد. اما بدهی بیش از حد او باعث شد نقشه سرقت‌های مرگباری را طرح‌ریزی کند.

معاون جنایی آگاهی ناجا در پاسخ به این سؤال ‌که اگر انگیزه متهم سرقت بوده پس چرا در برخی از موارد، طلاهای مقتولان به سرقت نرفته است؟ خاطرنشان کرد: این قاتل، تنها در 2 مورد اقدام به سرقت طلاهای مقتول نکرده که آن هم یک گردنبند و یک انگشتر بوده است  که به تصور متهم، طلاهای سرقت نشده ارزش چندانی نداشته است. همچنین متهم در زمان سرقت، ارزش طلاها را ارزیابی می‌کرده است.

وی تصریح کرد: گرچه پلیس احتمال می‌دهد انگیزه اصلی این زن از قتل‌های سریالی، سرقت طلاهای قربانیان باشد اما با توجه به اینکه او دارای ضریب هوشی بالایی است و همچنین از ارتباطات اجتماعی مطلوبی برخوردار است، موضوع سرقت و قتل توجیه مناسبی برای حل مشکلاتش نیست.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه تنفر از مادر انگیزه این جنایات نبوده است، گفت: نخستین قربانی مهین صاحبخانه‌اش بود که به خاطر2 میلیون بدهی که مهین به این مرد داشت، وی را به قتل رساند. از همان زمان بود که دیگر این زن از جنایت نمی‌ترسید و بعدها قتل‌هایش را ادامه داد.

وی با بیان اینکه مهین در جریان بازجویی‌ها مدعی شده فکرش را هم نمی‌کرد پلیس بتواند او را دستگیر کند، تاکید کرد: این ادعا، از این مسئله حکایت دارد که اگر او دستگیر نمی‌شد، به قتل‌ها و جنایاتش ادامه می‌داد.

معاون جنایی پلیس آگاهی، دستگیری قاتل سریالی را حاصل همکاری پلیس آگاهی و نیروی انتظامی استان قزوین عنوان کرد و گفت: بعد از دستگیری زن جوان، گرچه اعتراف گرفتن از او کار ساده‌ای نبود اما کارآگاهان پلیس آگاهی، ده‌ها ساعت به‌طور مستمر اقدام به بازجویی از این متهم کردند و با رعایت دقیق اصول فنی بازجویی‌های پلیسی، در نهایت با ارائه مدارک و شواهد غیرقابل انکار، متهم مجبور به اعتراف شد.

قاتل تنها

سرهنگ رجبی در ادامه با تاکید بر اینکه قاتل سریالی در ارتکاب قتل‌ها به تنهایی عمل می‌کرده است، افزود: مهین هنوز به قتل آخرین قربانی خود اعتراف نکرده و ابعاد مختلف پرونده و اقدامات احتمالی دیگر این متهم در حال بررسی است.

وی یادآور شد: با توجه به تعداد محدود مظنونان دستگیر شده در این پرونده، پلیس معتقد است کیفیت رسیدگی به پرونده قتل‌های سریالی استان قزوین از سطح بالایی برخوردار است و دستگیری این متهم به‌عنوان یکی از کشفیات علمی پلیس آگاهی مطرح است.

معاون جنایی آگاهی کشور درخصوص اینکه چرا مسیر شناسایی خودروی رنوی قاتل توسط پلیس در یک استان اینقدر به طول کشیده است، گفت:‌ اظهارات شهود، مبنای پیگیری پلیس قرار می‌گیرد اما کارآگاهان در ارزیابی خود مبنای اشتباه بودن این اظهارات را نیز مورد نظر قرار می‌دهند.

در این پرونده، شهود گفته بودند که یک خودروی رنو را دیده‌اند اما اظهار نکرده بودند که در این خودرو قتلی به وقوع پیوسته است. همچنین خودروی مورد نظر با ظاهری متفاوت  از سوی شهود اعلام شده بود که پلیس را با حجم زیادی از خودروهای رنو مواجه می‌کرد که پلیس باید آنها را مورد بررسی قرار می‌داد.

وی در خاتمه گفت: پلیس جنایات مشکوکی را که به این روش در استان قزوین و شهرهای اطراف استان رخ داده تحت بررسی قرارداده است، اما تاکنون خارج از محدوده استان قزوین موردی در رابطه با این پرونده کشف نشده است.

کد خبر 82097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز