گروه حوادث: با گذشت یک سال از ماجرای قتل هنرپیشه مشهور لبنانی در ویلایی در دوبی، قضات دادگاه عالی مصر، ثروتمند‌ترین مرد این کشور را به اتهام قتل وی به اعدام با چوبه دار محکوم کردند.

این حکم در حالی صادر شده است که به خاطر دوستی بسیار نزدیک ثروتمند افسانه‌ای مصر و رئیس‌جمهوری این کشور، تصور نمی‌شد وی حتی به‌عنوان یک متهم شناخته شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه کیفری قاهره پنجشنبه گذشته، در جریان یک محاکمه جنجالی، سرمایه دار و سیاستمدار مشهور مصر، هشام طلعت را به اتهام صدور دستور قتل «سوزان تمیم» هنرپیشه لبنانی به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

علاوه بر وی، یک افسر عالی‌رتبه این کشور نیز که از سوی وی برای ارتکاب جنایت اجیر شده و هنرپیشه لبنانی را در ویلای اختصاصی خود در دوبی با ضربات چاقو به قتل رسانده بود نیز به اعدام محکوم شد.

صدور این حکم در حالی صورت می‌گیرد که هشام طلعت یکی از اعضای ارشد حزب دمکرات ناسیونال مصر است که ارتباط نزدیکی با رئیس‌جمهوری این کشور دارد و از مصونیت پارلمانی نیز بهره می‌برد.

بنابر گزارش‌ها، ماجرای جنایت هنگامی رقم خورد که سوزان تمیم، بعد از آنکه به‌مدت 3سال با مرد ثروتمند مصری در ارتباط بود ارتباطش را با وی قطع کرد و با یک بوکسور عراقی به نام «ریاض ال ازاوی» که او را ابتدا به‌عنوان محافظ شخصی خود استخدام کرده بود، آشنا شد.

آشنایی این دو باعث شد که هشام طلعت، سوزان تمیم را تهدید به مرگ کند و سرانجام هم با پرداخت 2 میلیون دلار به یکی از کارمندان خود - که یک افسر بازنشسته پلیس مصر بود - نقشه جنایت را به اجرا بگذارد.

یک هفته بعد از ارتکاب این جنایت در دوبی، در حالی که صفحات حوادث مطبوعات بسیاری از کشورها در سراسر جهان آن را به دقت پوشش خبری می‌دادند، کارآگاهان پلیس دوبی، با بررسی دوربین‌های مداربسته ویلای هنرپیشه زن لبنانی، عامل این جنایت را که یک افسر پلیس مصری بود، شناسایی کرده و او را در مصر دستگیر کردند.

با بررسی تماس‌های تلفنی این مرد، مشخص شد که وی با هشام طلعت، ثروتمند افسانه‌ای مصر و سیاستمدار مشهور این کشور که رابطه نزدیکی نیز با رئیس‌جمهوری دارد، لحظاتی قبل و بعد از ارتکاب جنایت تماس گرفته است.

روزنامه الاهرام که یکی از پرشمارگان‌ترین روزنامه‌های مصر است، با انتشار متن گفت‌وگوی تلفنی مرد جنایتکار و سیاستمدار مشهور مصر، باعث شد تا توجه مردم مصر و لبنان بیش از پیش به این ماجرای جنایی جلب شود.

اما در حالی که تمامی شواهد نشان می‌داد ثروتمند مصری، افسر پلیس سابق را برای ارتکاب این جنایت اجیر کرده است، رسانه‌های دنیا مدعی بودند که وی به خاطر ارتباطات مستحکمی که با رئیس‌جمهوری این کشور دارد، در این جنایت تبرئه خواهد شد.

این در حالی است که روز پنجشنبه گذشته، دادگاه کیفری قاهره با صدور حکمی، هشام طلعت و افسر پلیس را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

در جریان محاکمه این دو متهم، طرفداران هشام طلعت بعد از اعلام رای، به سوی عکاسان و فیلمبردارانی که در حال گرفتن تصویر از متهمان بودند، حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند این در حالی بود که همسر هشام نیز غش کرد.

عبدالستار تمیم، پدر هنرپیشه لبنانی به خبرگزاری فرانس‌پرس در بیروت گفت که خانواده‌اش از شنیدن این رای راضی و خشنودند و اکنون در انتظار اجرای حکم هستند.

اگر چه ماجرای این جنایت که با پول و سیاست آمیخته شده بود به‌نظر می‌رسید که هرگز به نتیجه نرسد اما وکیل خانواده تمیم گفت که بالاخره عدالت در این پرونده اجرا شد.

کد خبر 81930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز