دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که با همدستی 2 نفر از دوستانش، پدر و پسری را به بهانه فروش ماشین‌های صنعتی به یک کارخانه متروکه در قزوین کشانده و آنها را به ضرب گلوله از پای درآورده بود به 2بار قصاص محکوم شد.

این حکم از سوی قضات دادگاه کیفری استان قزوین در حالی صادر شد که همدستان مرد جنایتکار نیز به اتهام معاونت در قتل هر کدام به 10 سال زندان محکوم شدند.

بعد از ظهر دومین روز بهمن 86، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین با مشاهده خودروی مرموزی که کنار جاده بوئین زهرا پارک شده بود به بازرسی این خودرو پرداختند.
آنها وقتی متوجه شدند همه درهای خودرو باز است و روی صندوق عقب آن لکه‌های خون دیده می‌شود، به آرامی در صندوق عقب را باز کردند و در همین هنگام با اجساد غرق ‌به خون 2 مرد که در صندوق عقب خودرو قرار داشتند، مواجه شدند.

با گزارش این موضوع به پلیس آگاهی، گروهی از کارآگاهان به دستور سرهنگ محمد‌حسین محمدی - رئیس پلیس آگاهی قزوین - عازم محل شدند و تحقیقات پلیسی برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

 تجارت مرگبار

درحالی‌که نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مقتولان 2 مرد 71 و 45‌ساله هستند که با شلیک گلوله به پشت سرشان به قتل رسیده‌اند، کارآگاهان با پیدا کردن مدارک شناسایی مقتولان دریافتند آنها پدر و پسری اهل تهران هستند.

به این ترتیب، تیم تحقیق عازم محل زندگی مقتولان شد و در تحقیق از خانواده آنها دریافت این پدر و پسر در خرید و فروش ماشین‌های صنعتی فعالیت داشتند و صبح روز جنایت با در دست داشتن 36 میلیون تومان وجه نقد، برای خرید تعدادی ماشین تراشکاری از مردی به نام علی، خانه را به مقصد کارخانه‌ای در اشتهارد ترک کرده بودند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای شناسایی علی که خود را فروشنده ماشین‌های صنعتی معرفی کرده بود آغاز شد. کارآگاهان وقتی دریافتند علی یک روز قبل از جنایت به همراه 2 نفر از دوستانش به خانه مقتولان رفته بود تا با آنها قرارداد فروش ماشین‌های تراشکاری را امضا کند، به چهره‌نگاری از او و دوستانش پرداخته و جست‌وجو برای شناسایی آنها را آغاز کردند.

دستگیری مرد جنایتکار

پلیس در مرحله‌ دیگری از تحقیقات برای یافتن سرنخی از متهمان، عازم کارخانه‌ای شد که قرار بود معامله در آنجا صورت بگیرد اما وجود صدها کارخانه مختلف در شهرک صنعتی اشتهارد کارآگاهان را بر آن داشت تا برای شناسایی کارخانه مورد نظر به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته شهرک بپردازند.

در این بررسی‌ها بود که پلیس موفق به کشف فیلمی شد که لحظه ورود متهمان تحت تعقیب و مقتولان را به شهرک صنعتی ضبط کرده بود.

ماموران که توانسته بودند تصویر واضحی از علی و دوستانش به دست بیاورند، در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند. با دستگیری این مرد که نادر نام دارد، وی به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌ها به همدستی با علی برای قتل این پدر و پسر اعتراف کرد.

او به مأموران گفت: مدتی قبل علی که به خاطر خرید ماشین‌های صنعتی بدهکاری زیادی به بار آورده بود نزد من و یکی از دوستانم به نام رسول آمد و با پیشنهاد 5 میلیون تومانی، از ما خواست در سرقت از مقتولان با او همدست شویم.

به این ترتیب ما به‌عنوان فروشنده ماشین‌های تراشکاری با یکی از مقتولان وارد معامله شدیم تا بتوانیم به بهانه تجارت آنها  را به محلی خلوت کشانده و پول‌هایشان را سرقت کنیم. پس از کشاندن آنها به کارخانه‌ای در اشتهارد درحالی‌که من و رسول سرگرم مذاکره با آنها بودیم، علی از پشت‌سر هر دوی آنها را هدف گلوله قرار داد و از پای درآورد.

پس از این جنایت، با سرقت 36‌میلیون تومان پولی که همراه قربانیان بود اجساد را به صندوق عقب خودروی آنان منتقل کردیم و برای از بین بردن سرنخ‌ها، خودرو را به بیرون از شهرک بردیم و در کنار جاده رها کردیم.

پس از اظهارات این مرد، کارآگاهان در عملیات‌های جداگانه موفق به دستگیری علی، رسول و نگهبان کارخانه‌ای شدند که جنایت در آنجا رخ داده بود و تمامی آنها را به اداره آگاهی منتقل کردند.

بعد از دستگیری عامل اصلی جنایت و اعتراف او به قتل پدر و پسر، این پرونده به دادگاه کیفری استان قزوین ارسال شد و متهمان پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در دادگاه

«آقای قاضی، بعد از به قتل رسیدن این پدر و پسر، مادر خانواده با شنیدن خبر دچار ایست قلبی شد و دقایقی پس از انتقال به بیمارستان او هم جان خود را از دست داد. به همین خاطر می‌خواهیم که عاملان جنایت به اشد مجازات محکوم شوند.»

این‌ها نخستین جملاتی بود که یکی از اعضای خانواده مقتول در جلسه محاکمه به زبان راند. در این جلسه بعد از درخواست اولیای دم، متهمان به دفاع از خود پرداختند و اعترافات خود را بار دیگر به زبان آوردند.

در پایان این محاکمه که به ریاست قاضی صولتی و در حضور 4 مستشار دادگاه برگزار شد، قضات وارد شور شدند و در نهایت علی، متهم ردیف اول به اتهام مباشرت در قتل پدر و پسر به 2 بار قصاص، 2 همدست او به اتهام معاونت در قتل هر کدام به 10 سال زندان و نگهبان کارخانه نیز به اتهام معاونت در قتل به 3 سال زندان محکوم شدند

کد خبر 85454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز