رسانه‌های صهیونیستی معتقدند حضور ناو ایران در منطقه پس از خروج ناو جنرال فورد آمریکا اوضاع جنگ غزه را در کنترل ایران نگه می‌دارد.

ناو جنرال فورد

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: اعزام یک فروند ناو ارتش ایران به آب‌های جنوبی یمن توجه رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به خود برانگیخته است. این رسانه‌ها معتقدند حضور ناو ایران در منطقه پس از خروج ناو جنرال فورد آمریکا اوضاع جنگ غزه را در کنترل ایران نگه می‌دارد.

تایمز اسرائیل با عنوان «ناو جنگی البرز ایران وارد دریای سرخ شد» نوشت: ناو جنگی البرز ایران از تنگه باب‌المندب گذشته و وارد دریای سرخ شده است. کشتی‌های جنگی ایران از سال۲۰۰۹ برای تامین امنیت خطوط کشتیرانی در منطقه فعالیت می‌کنند. حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن در هفته‌های اخیر به بیش از ۲۰کشتی در مسیر کشتیرانی دریای سرخ حمله کرده‌اند. ایران مدعی شده است که حوثی‌ها مستقل عمل می‌کنند و از ایران دستورالعملی دریافت نکرده‌اند.

اورشلیم‌پست نیز در گزارشی نوشت: ایران در حالی‌که ناو هواپیمابر آمریکا خاورمیانه را ترک می‌کند، یک کشتی جنگی در دریای سرخ مستقر می‌کند. گروه‌های مورد حمایت ایران حملات خود را در خاورمیانه کاهش نداده‌اند. در مقابل، رسانه‌های طرفدار ایران به دنبال افزایش این حملات بودند. رسانه‌های المیادین که طرفدار ایران هستند، مدعی شدند که حملاتی به پایگاه‌های الاسد مستقر در عراق و شدادی در سوریه، ۲محل استقرار نیروهای آمریکایی صورت گرفته است. آمریکا برای کمک به شکست داعش در سوریه و عراق حضور دارد. گزارش ها در ۳۱ دسامبر مبنی بر خروج ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد از دریای مدیترانه نیز در ایران و منطقه موج می زند. در حالی که به نظر می رسد جنگ غزه اندکی کاهش یافته است، ایران همچنان می خواهد مناقشه علیه اسرائیل را مدیریت کند.

شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا اول ژانویه گزارش داد که ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد فورد، بیش از ۲ماه پس از اعزام به منطقه پس از حمله حماس به اسرائیل در ماه اکتبر، شرق دریای مدیترانه را ترک خواهد کرد. یک مقام ارشد آمریکایی و یک مقام آمریکایی به این رسانه گفتند که ناو و سایر کشتی‌های سطحی که گروه حمله را تشکیل می‌دهند، طبق برنامه‌ریزی اولیه در «روزهای آینده» به بندر اصلی خود در نورفولک ویرجینیا بازخواهند گشت. گروه حامل در حال بازگشت به ایالات متحده است تا برای استقرارهای آینده آماده شود.

کد خبر 820807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    2 0
    خبر مرگتون داعش را هم ایران و متحدانش و مردم منطقه شکست دادن تموم شد رفت خاکروبه هاشون مونده اونم چیزی نیست پاشید برید از خاورمیانه بیرون نفت دزدی هاتون رو هم پای مقابله با داعش دست پرورده خودتون نذارید تروریست های کودک کش
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    خوب بازتابش چیه مگه ناو هواپیما بره یک ناو معمولی