کشتیرانی‌های بزرگ جهان یک هفته دیگر منع رفت و آمد در دریای سرخ را تمدید کردند. حمله یمنی‌ها به کشتی‌ها در این آبراهه علت این تصمیم اعلام شده است.

حوثی های یمن - دریای سرخ

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان اعلام کرد که در پاسخ به حملات اخیر شبه نظامیان حوثی حداقل تا ۹ژانویه از ترانزیت دریای سرخ اجتناب می‌کند و به تغییر مسیر کشتی‌های خود در اطراف دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی ادامه خواهد داد.

غول‌های کشتیرانی جهان همچنان در هراس از دریای سرخ | رفت و آمد کشتی‌ها یک هفته دیگر تعلیق شد


شرکت کشتیرانی آلمان روز سه شنبه گفت که کمیته بحران آن هفته آینده وضعیت را مجددا ارزیابی خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که آیا به تغییر مسیر کشتی ها ادامه دهد یا خیر. سخنگوی این شرکت گفت: «با توجه به حوادث روزهای آخر، ما تصمیم گرفتیم به کشتیرانی در اطراف دماغه امید نیک ادامه دهیم، روز به روز وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم، اما تا ۹ ژانویه به تغییر مسیر کشتی‌های خود ادامه خواهیم داد.»
شرکت کشتیرانی مستقر در دانمارک به نام کشتیرانی مرسک (Maersk) بیش از ۲۵سال بر بازار جهانی حمل و نقل تسلط داشت و حائز رتبه اول بود. این شرکت در سال ۱۹۰۴ آغاز به کار کرد. اکنون این شرکت در حال حاضر به دنبال تنوع بخشیدن به حضور خود در استفاده از کشتی‌های با سوخت سبز و فناوری‌های دیجیتال است. در حال حاضر، این شرکت دارای ناوگانی بالغ بر ۷۳۸کشتی کانتینری است.
شرکت آلمانی هاپاگ لوید یکی از مشهورترین شرکت‌های کشتیرانی از نظر حمل و نقل بین‌المللی است. این شرکت در سال ۱۹۷۰ با ادغام هامبورگ-آمریکن لاین و شرکت آلمان شمالی لوید تأسیس شد. این شرکت حمل و نقل دارای بیش از ۲۵۰ کشتی در سراسر جهان است.

کد خبر 821186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha