وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا با تمام توان پشت کار آمد و دائما به ما پیام داد که اولا ما دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و دوم به گروه‌های نیابتی خود در منطقه توصیه کنید که علیه ما اقدامی نکنند.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در هر مقطع پاسخ قوی به آنها داده شد و نظام در سطح رسمی به آنها پاسخ داد، خاطرنشان کرد: در عین حال بارها به آنها اعلام کردیم که ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم، ولی شما دروغ می‌گویید. شما اگر دنبال گسترش جنگ نیستید، نباید پایگاه‌های شما شبانه روز این مقدار امکانات و تسلیحات را برای منطقه محدودی به نام غزه به کار گیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که آمریکا با تمام توان آمد، اظهار داشت: امروز در کاخ سفید و در اتاق تصمیم گیری واقع در طبقه هشتم زیرزمین کاخ سفید و در جلساتی که برگزار می‌شود، بین آنها دعواست که چرا که تا این حد پشت رژیم اسرائیل قرار گرفتیم که الان شکست رژیم اسرائیل به حساب شکست آمریکا گذاشته می‌شود. نهایت این بود که دولت نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی شکست می‌خورد.

به گفته امیرعبداللهیان در حال حاضر آمریکایی‌ها با این چالش مواجه هستند.

وزیر امور خارجه در ادامه بیان کرد: یکی از تحولاتی که در جهان کنونی رخ داده این است که هژمونی آمریکا دیگر قدرت اعمال تصمیمات خودش را ندارد. مؤلفه‌های هژمون را هنوز دارند، ولی نمی‌توانند اعمال کنند و این اتفاق مهمی است که رخ داده است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: امروز یک جریان غیردولتی به نام حماس با حداکثر ۳۰ الی ۴۰ هزار نیرو در یک منطقه ۱۶ سال محاصره شده ۳۶۰ درجه غزه کار را به جایی رسانده است که با آنها مذاکره می‌کنند.

وی به سفر اخیرش به دوحه و ملاقاتش با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و افزود: چهارشنبه در قطر با آقای هنیه ملاقات کردم و دو سه ساعت بعد ایشان عازم مصر بود، برای اینکه طرف‌های مقابل می‌گویند بنشینیم مذاکره کنیم که چگونه اسرا را آزاد کنیم.

کد خبر 819697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    اجلاس آلودگی هوا بگیرید اولی تره. تمام کنید جنگ ها رو. به خدا آقای امیر عبداللهیان خودتم بی نصیب از این آلودگی هوا نمی مونی. الان هوای مهمتره. خشسکسالی مهم تره.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    این پیام های رو که دریافت می کنید به جای باد غبغب انداختن تا دیر نشده صلح رو به منطقه ارزانی بدید. انقدر منطقه رو ملتهب نکنید. می دونین که تلفات انسانی و تبعات اقتصادی بلند مدت داره. دیگه چیزی از توان منطقه برای نسل اینده باقی نمی مونه. همه مهاجر میشن و بدبخت.
  • جلیل DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 1
    آنطوری که بنظر می رسه شماها خیلی با هم دوست هستید که برای شما مرتب پیغام می فرسته.وگرنه دشمن برای کسی پیغام نمی فرسته
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 1
    آقای حسین امیرعبداللهیان لطفا استعفا دهید
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 1
    بیانیه ضدایرانی آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای تهران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده است.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    باور
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    6 1
    انقدر پیغام بده تا جونش دربیاد، نیروهاش و از منطقه ما از مجاورت سرزمین ما جمع کنه ببره فقط همین، ما از جانب آمریکا احساس ناامنی داریم
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سوال اینجاست خیانتکاران پس چرا در مورد صدور بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اقای عبدلی چرا یه دروغ شاخ دار رو هر هفته تکرار میکنی یه نگاه به درامد امریکا از سلاح و جنگ افزارش بکن