تیم مورایس با امتیازهای احیاشده در مسیر قهرمانی لیگ برتر ایران قرار دارد.

گل‌محمدی نکونام مورایس

به گزارش همشهری‌آنلاین، شکست هفته گذشته سپاهان و توقف استقلال، رقابت را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر حساس‌تر و پیچیده‌تر کرد. با این حال ماجرای بازگشت امتیازهای سپاهان و پرسپولیس، جدول را کاملا تغییر داد و سپاهان را به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر برد. حالا یک هفته به پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر مانده و چند تیم هم یک بازی معوقه در برنامه دارند. همانطور که شاید در ابتدای فصل هم پیش‌بینی می‌شد، فقط ۳تیم روی کاغذ می‌توانند قهرمانی نیم‌فصل اول را از آن خودشان کنند. تراکتور، ذوب‌آهن و ملوان با وجود ایستادن در رده‌های بالای جدول، شانسی برای قهرمانی نیم‌فصل ندارند و رقابت اصلی بین استقلال، سپاهان و پرسپولیس خواهد بود. قبل از بازگشت امتیازها این رقابت نزدیک‌تر به‌نظر می‌رسید اما حالا فقط یک معجزه می‌تواند شانس قهرمانی نیم‌فصل را از پسران مورایس بگیرد.

شانس شماره یک؛ سپاهان در یک قدمی قهرمانی

با ۳۱امتیاز از ۱۳بازی، سپاهان تنها تیم لیگ برتر به شمار می‌رود که در پایان نیم‌فصل شانس رسیدن به امتیاز۳۷ را دارد. اگر این اتفاق رخ بدهد، سپاهان با ۱۲برد در ۱۵هفته، بهترین نیم‌فصل تاریخ فوتبال ایران را رقم خواهد زد؛ تیمی که هفته گذشته در زمین خودی روبه‌روی آلومینیوم شکست خورد اما این باخت، نتایج درخشانش در این فصل را زیر سؤال نمی‌برد. البته که برنامه بازی‌های سپاهان نیز دشوارتر از ۲مدعی دیگر است. زردها باید هر دو مسابقه باقیمانده‌شان در نیم‌فصل اول را در زمین رقبا پشت سر بگذارند. آنها امروز در سیرجان مقابل گل‌گهر قرار می‌گیرند. مورایس در این بازی ۸مهره مهم تیمش را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. رامین رضاییان هم به‌دلیل مصدومیت تیم را همراهی نمی‌کند. گل‌گهر هفته قبل روبه‌روی استقلال نشان داد که چه قابلیت‌هایی دارد.

آنها در این فصل فقط به تراکتور و پرسپولیس باخته‌اند. سپاهان یازدهم دی‌ماه نیز با یکی از پدیده‌های این فصل لیگ برتر یعنی شمس‌آذر روبه‌رو می‌شود. تیم سعید دقیقی این فصل در خانه فقط برنده یک مسابقه شده اما به‌طور کلی نتایجی فراتر از حد انتظار به‌دست آورده است. اگر سپاهان هر دو بازی بعدی‌اش را ببرد، با اقتدار قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر می‌شود و دیگر کاری به نتایج سایر رقبا ندارد. سپاهان حتی درصورت رسیدن به ۳امتیاز از این ۲بازی نیز ۳۴امتیازی می‌شود و باز هم قهرمان نیم‌فصل خواهد بود. جالب اینکه سپاهان حتی با یک تساوی در این ۲بازی نیز ۳۲امتیازی می‌شود و چون هم در بازی رودررو و هم در تفاضل شرایط بهتری از سرخابی‌ها دارد، قهرمان نیم‌فصل می‌شود. تیم مورایس تنها درصورتی‌که در هر ۲ بازی بعدی شکست بخورد و استقلال بازی‌اش را ببرد و یا پرسپولیس هر دو بازی‌اش را با پیروزی تمام کند، قهرمانی نیم‌فصل را از دست خواهد داد.

شانس شماره۲؛ ببر و منتظر بمان!

استقلال در آخرین بازی نیم‌فصل اول لیگ، نبرد نسبتا ساده‌ای با پیکان خواهد داشت. پیکان در ۳بازی گذشته حتی موفق به زدن یک گل هم نشده است. تیم نکو اگر این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، صددرصد دیدارهای خانگی در این فصل را برده است. استقلال درصورت رسیدن به همه امتیازهای این بازی، ۳۲امتیازی می‌شود؛ یعنی با توجه به تفاضل گل، دور از دسترس برای پرسپولیس. برای قهرمانی نیم‌فصل اما استقلال باید بازی‌اش را ببرد و در انتظار ۲شکست متوالی برای سپاهان بماند؛ اتفاقی که کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. استقلال همین حالا میانگین بیش از ۲امتیاز به ازای هر بازی دارد و درصورت بردن این مسابقه، این میانگین را نیز حفظ خواهد کرد.

شانس شماره۳؛ پرسپولیس معجزه می‌خواهد

شکست دادن شمس‌آذر با یک بازیکن کمتر، خون تازه‌ای را به رگ‌های پرسپولیس تزریق کرده است. تیم یحیی در ۲بازی آخر فصل ابتدا با نساجی قائمشهر و سپس با مس رفسنجان روبه‌رو می‌شود. هر دو تیم نیز در این فصل کاملا بحران‌زده هستند. قرمزها در بازی اول میزبان و در بازی دوم مهمان خواهند بود. اما پرسپولیس در چه شرایطی قهرمان نیم‌فصل اول خواهد شد؟ اگر قرمزها هر دو بازی‌شان را ببرند، ۳۲امتیازی می‌شوند. آن‌وقت اگر استقلال نتواند پیکان را ببرد و سپاهان هم در هر دو دیدار آخرش شکست بخورد، تیم یحیی قهرمان نیم‌فصل خواهد شد!

کد خبر 819604
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طلایی پوشان نصف جهان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    اهدا شده؟؟؟! امتیازهای خودشو برگردوندند. استقلال باید میرفت لیگ 1
  • کاربر جدید IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ای برادر میدهمت ناز شست لیک در خانه اگر نتوان نشست، بازی هرگز بر جوانان عیب نه تا ندانی لیگ اندر دست کیست.
    • مجید IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      حق به حقدار می رسه اس اس خدا باهاته